مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس:
تابناک- مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: 42 درصد از کل بنزین کشور توسط پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تولید می‌شود که نماد خودباوری ملی در ساخت پالایشگاه است.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 02 October 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، علیرضا جعفرپور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی در سالن اجتماعات  پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد، اظهار کرد: کسب  رتبه برتر در حوزه میعانات نفنی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در جنوب شرق کشور نشان از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر نیروهای این پالایشگاه است.

وی افزود: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یکی از بزرگترین پالایشگاه‌ها جهان است که ۸۵ درصد تجهیزات آن با دست توانمند متخصصان داخلی راه اندازی و نصب شده است.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، این پالایشگاه با تولید 40 تا 42 درصد از کل تولید بنزین کشور، سبب پایداری در تولید این محصول در داخل کشور ایجاد خودکفایی در مصرف سوخت شده است.

جعفر پور خاطرنشان کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس روزانه تا 55 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند که استمرار تولید فرآرده‌های سوخت مورد نیاز کشور اصلی‌ترین اولویت و محور کاری این پالایشگاه بشمار می‌رود.

وی همچنین از استحصال نیتروژن در این پالایشگاه معادل هر ساعت ۱۶تن خبر داد و گفت: این نیتروژن تولیدی، محصول با ارزشی است که در سطح مطالعاتی در حال انجام است که قادر خواهیم بود با تبدیل آن به آمونیاک، بخش بزرگی از نیاز کشاورزی به این محصول را نیز رفع کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس همچنین از توجه ویژه به حوزه ایمنی در این پالایشگاه نیز به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یاد کرد و بیان داشت: نقش این پالایشگاه در تأمین سبد سوختی کشور، ضرورت ایمنی همه‌جانبه و مستمری را می‌طلبد که با بهره‌مندی از شیوه‌های دقیق علمی و فنی و نیروهای توانمند و آموزش دیده، میسر شده است.

انتهای پیام// 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار