مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
تابناک-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری قلبی و عروقی با دوران سالمندی ارتباط مستقیمی دارد و سالمندان باید تحت مراقبت بهداشتی از لحاظ کنترل بیماری های غیر واگیر قرار بگیرند و مراقب قلب خود باشند.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 03 October 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در حال حاضر بیماری های قلبی و عروقی بعنوان اولین علت مرگ در دنیا و کشور است؛ تقریبا در دنیا سالانه 18 و نیم میلیون نفر به دلیل بیماری های قلبی و عروقی فوت می کنن که 31 درصد کل مرگ های دنیا را شامل می شود و 50 درصد مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر مستقیما بر می گردد به بیماری های قلبی و عروقی.

دکتر نوروزیان اظهار کرد: در کنار بیماریهایی که منجر به مرگ و میر می شود بیشترین آنها ناشی از بیماری های عروق کرونر (رگ های خون رسان به قلب) است. که بصورت حمله ها و سکته های قلبی تظاهر می کند.

وی ابراز کرد: از مهمترین عوامل خطری که باعث ایجاد بیماریهای قلبی و عروقی و در نهایت سکته های قلبی و مغزی می شود مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی که عموم مردم اگر این عوامل خطر را داشته باشند به صورت علائمی از جمله فشار خون بالا، قندخون بالا کلسترول خون بالا اضافه وزن چاقی و سایر خطرات دیگری که به قلب آسیب می زند؛ بروز می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: 99 درصد علت سکته های مغزی به دلیل عدم کنترل فشار خون بالا است که اگر درمان نشود می تواند بیماری های زیادی را ایجاد کند از جمله علاوه بر سکته های قلبی و مغزی مشکلات شبکه چشم و بینایی و همچنین آسیب به کلیه ها که می تواند منجر به دیالیز شدن افراد شود.

نوروزیان بیان کرد: توصیه ما این است مردم عزیز حتی کسانی که فشار خون ندارند حداقل هر 6 ماه یک بار فشار خون خود را چک کنند چون بیماری فشار خون یک بیماری بدون علامت است و زمانی علامت دار می شود که تاثیر منفی خود را بر روی بدن گذاشته است.

کسانی که فشار خونی هستند بنا به تصمیم پزشک خود می توانند هفتگی یا روزانه فشار خون خود را کنترل کنند؛ همچنین وزن خود را متناسب کنند و اگر از دخانیات استفاده می کنند با ترک و قطع دخانیات به ویژه افرادی که از قلیان استفاده می کنند با دوری از آن سلامتی خود را تضمین کنند.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار