سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد
تابناک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن آنفلوانزا در داروخانه های استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 03 October 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این هفته شاخص ها همگی رو به کاهش بود به جز شاخص مربوط به موارد بستری که شاهد افزایش 12 و نیم درصدی در این مورد بودیم.

دکتر فاطمه نورزیان افزود: در مراجعه سرپایی 50 درصد کاهش داشتیم همچنین در شناسایی موارد مثبت 63 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه در موارد بستری مثبت 12 و نیم درصد افزایش داشتیم که زنگ خطری است و مردم باید مراقب باشند.

نوروزیان با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از کرونا ابراز کرد: متاسفانه در هفته گذشته یک نفر و در این هفته دو مورد مرگ و میر داشتیم امیدواریم با رعایت پروتکل ها و تزریق به موقع واکسن این موارد به صفر برسد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر در مورد مثبت شدن تست ها اینکه فعلا از 14 درصد به 11 رسیده هر چند کاهش خوبی است. لذا باید این روند تداوم داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در خصوص رنگبندی هیچ شهرستانی با رنگبندی قرمز و نارنجی نداریم و هم اکنون جاسک و پارسیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد. و مابقی شهرستانها به رنگ آبی هستند.

وی با اشاره به تزریق 35 درصدی واکسن در بین کودکان 5 تا 12 سال گفت: با توجه به بازگشایی مدارس خانواده ها حتما نسبت به تزریق واکسن کرونا کودکان 5 تا 12 سال اقدام کنند؛ امیدواریم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و همچنین تزریق واکسن شاهد استانی عاری از کرونا باشیم.

دکتر نوروزیان با اشاره به توزیع واکسن در داروخانه های استان گفت: اکنون یکی از بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا است و این واکسن در داروخانه های استان در دسترس شهروندان عزیز است.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می شود خانم های باردار، سالمندان، کودکان بالای 6 ماه تا زیر 5 سال و بیماران زمینه ای نسبت به تهیه و تزریق اقدام کنند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار