مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد
تابناک- مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صید میگو در آب‌های هرمزگان از ۱۶ مهر ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 04 October 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، عبدالرسول دریایی در جلسه کمیته مدیریت صید شیلات استان تصریح کرد: صیدگاه میگو به صورت یک پارچه از منطقه کوهستک در شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم است.

وی افزود: در فصل صید میگو شناورهای کلاس لنج صیادی میگو گیر و شناورهای کلاس قایق به عنوان شناوهای جمع آوری کننده صید میگو مجاز به فعالیت صید میگو هستند.

دریایی پیش بینی کرد حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود دوهزار و پانصد نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته باشند.

مدیر کل شیلات هرمزگان اضافه کرد: حضور منظم و بموقع نیروهای حفاظت منابع در دریا، مشارکت صیادان میگوگیر، ادغام صیدگاه‌های میگوی استان (۶ صیدگاه) و تعیین ۳ صیدگاه در صورت وجود ذخیره مناسب، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از صید شناورها، جلوگیری از صید شناورها در ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.

دریایی با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان خاطرنشان کرد: همکاری بیش از پیش جامعه صیادی نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار به ویژه میگو خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به گشت‌های تحقیقاتی که به همت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همکاری جامعه صیادی و شیلات استان در مدت فصل صید میگو انجام می‌شود زمان پایان فصل صید میگو نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار