معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد
تابناک هرمزگان جلسه برون بخشی برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نمایندگان ادارات عضو کمیته در مرکزبهداشت استان برگزارشد.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 13 October 2022

 

 

خودکشی دهمین علت فوت درتمام گروه های سنی

 

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه برون بخشی برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نمایندگان ادارات عضو کمیته در مرکزبهداشت استان برگزارشد.

دکترصفری معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن بیان اهداف جلسه و برنامه های پیشگیری از خودکشی به افزایش سطح آگاهی و نگرش افرادکلیدی جامعه نگاه ویژه داشته و به عنوان اهداف برنامه جامع پیشگیری از رفتارهای خودکشی نسبت به تقویت هماهنگیهای برون بخشی تاکید کرد.

دکتر صفری گفت : بهداشت روان با تامین و ارتقاء سطح سواد سلامت روان آحاد جامعه، از آسیب روانی و اجتماعی در جامعه پیشگیری می کند .

مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،با اشاره به اهمیت موضوع گفت: خودکشی  اگر پدیده ای اتفاقی و نادر نباشد خسارت جبران ناپذیری به بازماندگان و خانواده ها وارد می سازد ، خودکشی دهمین علت فوت در تمام گروه های سنی و سومین علت عمده مرگ و میر در جمعیت 15تا 24سال می باشد و میزان افکار خودکشی 40برابر موارد اقدام به خودکشی است . واین موضوع علاوه بربهداشت روان از موضاعات مورد توجه بهداشت عمومی است.

دکتر بیتا صدیق به اهداف استراتژیک برنامه که شامل افزایش روایی داده های مربوط به رفتارهای خودکشی ، توانمندسازی جمعیت عمومی و افزایش آگاهی پیرامون خودکشی، ارتقاءکمی و کیفی مداخلات و خدمات ارائه شده به افراد در معرض خطر و اقدام کننده به خودکشی ،کاهش دسترسی به روش های شایع و مهلک خودکشی و افزایش پژوهش های کاربردی در زمینه خودکشی اشاره کرد.

وی با تاکید برلزوم برنامه ریزی دقیق در پیشگیری از خودکشی به همکاری  های درون بخشی و برون بخشی برای دستیابی به آمارهای صحیح و انتظارات خود از اعضای کمیته واقداماتی که در این زمینه باید صورت پذیرد اشاره کرد.

دکترصدیق  دراین جلسه روند شاخص های خودکشی و اقدام به خودکشی و چالشهای موجود دراجرای برنامه را ارائه کرد و انتظارات خود در این زمینه را از تمامی دستگاههای مرتبط عنوان نمود.

انتهای پیام//

برچسب ها: خودکشی ، پیشگیری ، صفری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار