توسط کمیته امداد هرمزگان صورت گرفت
تابناک هرمزگان/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان از بهره‌برداری از ۱۸۰ واحد نیروگاه خورشیدی در استان برای ایجاد اشتغال و به منظور کسب درآمد پایدار برای مددجویان این نهاد حمایتی خبرداد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹ 13 October 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، جلیل تراهی اظهارداشت: بر اساس تفاهمنامه همکاری سه جانبه که در استان فی ما بین کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان، بانک ملی و شرکت توزیع و انتقال برق استان انجام شد خوشبختانه 180 واحد نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای این پروژه 18 میلیارد تومان از محل صندوق قرض الحسنه بانک مهر تامین اعتبار شده است و خانواده ها از دوره بعدی که 45 روز است به درآمد نسبتا پایداری خواهند رسید و ماهیانه 2 میلیون 200 هزار تومان در سال اول و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت نیرو و کمیته امام انجام شده است هر سال با نرخ 30 درصد و با افزایش قیمت این انرژی و برق تامین خواهد شد.

تراهی عنوان‌کرد: این پروژه از محل 5 هزار پروژه ای است که در سال 1401 در استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید و انشالله 25 مگاوات برق تولید خواهد شد و به مصرف خانگی خواهد رسید. 

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان بیان‌کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد امام خمینی با دو رویکرد به بحث نیروگاه خورشیدی ورود کرده است اولین مسئله ورود به بخش تولید انرژی های نو است و نقش انرژی نو در اقتصاد کلان کشور و مدیریت نقدینگی در کشور و مهم تر از همه ایجاد درآمد پایدار و با ثبات برای خانواده ها است به همین دلیل به عنوان طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام تصویب شده است.

یکی از طرح های استراتژیک و ملی در استان‌هایی که اقلیم خورشیدی خوبی دارند استان هرمزگان در بحث نیروگاه های خورشیدی بیشترین سهم را در انرژی های نو و در واقع نصب و راه اندازی واحد های خورشیدی خواهد داشت. 

تراهی تاکید کرد: ما در سراسر استان به صورت پراکنده نیروگاه داریم از شرق استان در منطقه بشاکرد تا غرب استان که خوشبختانه تا به امروز 980 واحد نیروگاهی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: فراخوان هایی از طریق دهیاری ها و بخشداری ها داده شده است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد در شهرستان ها می‌توانند ثبت نام کنند و از طریق پرداخت تسهیلات با بازپرداخت 7 ساله و 110 میلیون تومان بابت هر پروژه وام دریافت خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد خاطرنشان‌کرد: اولویت ما در این طرح خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی است و چنانچه خانواده هایی که تحت حمایت نیستند و در دهک چهار و پنج قرار گرفته باشند می‌توانند از این طرح استفاده کنند و از طریق همکاران ما از این فرصت بهره ببرند.

انتهای پیام// 

 

 
 
 
 
 
 
نظرات
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار