معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
تاابناک هرمزگان// کارگاه آموزش رویکرد آموزش نوین پیشرفته HIV جهت کارشناسان سلامت ادارات و کارشناسان برنامه کنترل ایدز شهرستان های تابعه با حضور دکترزهرا فرج زاده ، کارشناس کنترل ایدز و عضو کمیته آموزش اطلاع رسانی وزارت متبوع در مرکز بهداشت استان برگزارشد. .
کد خبر: ۱۰۷۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 29 October 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، دکتررضا صفری معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : استان هرمزگان یکی از استانهایی است که به دلیل مرزی بودن با کشورهای همسایه و حاشیه حوزه خلیج فارس و ورود اتباع بیگانه و مهاجرت پذیری می طلبد نگاه ویژه ای به آن شود که با اقدامات فرابخش از گسترش این بیماری در این استان جلوگیری کرد.

دکترصفری افزود : قطعا در صورتی که اقدامات موثر و فراگیرشدن برنامه های مقابله با ایدز با توسعه همکاری بین بخشی و مشارکت دستگاههای ذیربط صورت گیرد نتیجه بهتری خواهد داشت هرچند که این اقدامات کافی نیست و باید تلاش خود را مضاعف کرد.

وی خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری در استان از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای پیشگیری و مراقبت اچ آی وی می باشد.

دکترزهرا فرج زاده ، کارشناس کنترل ایدز و عضو کمیته آموزش اطلاع رسانی وزارت متبوع با اشاره به اهداف شناختی برنامه گفت: دراین کارگاه مخاطب میداند که اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است وفرا میگیرد که اچ ای وی و ایدز متفاوت است .

دکترفرج زاده با تاکید براهمیت آگاهی از راههای انتقال و عدم انتقال بیماری ، مراحل مختلف بیماری، راههای پیشگیری و روش های انجام تست اچ آی وی بصورت عملی در مورد اهمیت ارتقاء سطح سواد سلامت در راستای پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی براساس رویکرد نوین ، آموزش پیشرفته و اجرای برنامه های استراتژیک ملی کنترل عفونت وتغییر نگرش درباورهای جمعیت های عمومی مطالب مفیدی را ارائه کرد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را،  آشنایی با نحوه ارائه آموزش درخصوص  HIVبه جامعه عمومی ، آشنایی با نحوه انجام مشاوره وتست و توانمندسازی کارکنان در این راستا بیان کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: ایدز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار