مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:
تابناک هرمزگان// مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت: وزارت بهداشت آمادگی لازم در خصوص بهبود تغذیه و پیشگیری از سوء تغذیه در بین افراد جامعه به ویژه در مناطق کم برخوردار را دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 07 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، دکتر احمد اسماعیل زاده گفت: طی سفر دو روزه مسائل و موارد مهمی در ارتباط با سلامت و بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را پیگیری کردیم. اقدامات بسیار مهمی در روند ارتقاء سلامت جامعه در استان انجام شده است که لازم است از تلاش های دکتر فرشیدی در زمان تصدی ریاست دانشگاه، دکتر جاودان رئیس دانشگاه و دکتر ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه تقدیر و تشکر کنم.

 وی ابراز کرد: سفر به استان با دو هدف برنامه ریزی شد که یکی از این اهداف موضوع  ابقاء رشته تغذیه بود که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در طی دو سال اخیر این رشته در آن راه اندازی شده که از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خیلی خوبی برخوردار است.

دکتر اسماعیل زاده بیان کرد: در نشست هایی که با اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم حاکی از این است که این رشته با موفقیت پیش می رود و وزارت بهداشت قطعاً با تمدید این رشته موافقت خواهد کرد که انشاالله شاهد استمرار برقراری این رشته در سالهای آتی باشیم. و کمبود نیروی کارشناس تغذیه را در سطح استان جبران کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت عنوان کرد: بازدید از مراکز خدمات جامعه سلامت و معاونت بهداشتی دانشگاه از دیگر برنامه ها بود که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛ مقرر شد بخشی از موارد و فعالیتهایی که در این معاونت انجام شده  بعنوان الگوی کشوری مطرح شود و از طرف وزارت بهداشت در اختیار سایر دانشگاهها قرار گیرد و الگویی باشد برای سایر دانشگاه ها که در این زمینه آنها را بکار گیرند.

وی تصریح کرد: ما مشکلاتی در بحث تامین نیروهای کارشناس تغذیه در سطح استان داریم از رئیس دانشگاه و معاونت بهداشتی تقاضا کردیم در این زمینه جدیت به خرج دهند تا در اولویت های کاری این دانشگاه قرار گیرد. چرا که استخدام و بگار گیری نیروهای کارشناس تغذیه به ویژه در مناطق محروم که بتواند به رفع سوء تغذیه و پیشگیری از بیماری ها کمک کند به نفع توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

اسماعیل زاده با اشاره به کمیته امداد و حمایت هایی که خیرین در حوزه های  سلامت انجام می دهند اظهار کرد: جلسه ای با ریاست دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه در امور خیرین و رئیس مجمع امور خیرین برگزار شد که عنوان کردیم بخش از منابعی که خیرین به حوزه سلامت اختصاص می دهند علاوه بر اینکه در بحث درمان هزینه می شود نگاه پیشگیرانه محور بر آن حاکم شود و این منابع به سمت حمایت از برنامه های تغذیه در سطح استان سوق پیدا کند تا بتوانیم به ریشه کنی سوء تغذیه در استان برسیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مقرر شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیگیری های لازم را در زمینه بهبود تغذیه مناطق کم برخوردار استان انجام دهند ما در وزارت خانه آمادگی همکاری با دانشگاه را داریم سوق دادن منابعی که در وزارت خانه وجود دارد در جهت رفع سوء تغذیه و بهبود وضعیت تغذیه حتما جزو برنامه های ما خواهد بود تا این ارتباط تنگاتنگ ادامه پیدا کند و مشکلات استان کاملا رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست مشترک با مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: با راهبری وزارت بهداشت و با استفاده از مستند سازی جامع علمی می توان مداخلات لازم را در خصوص بهبود تغذیه و پیشگیری از سوء تغذیه انجام داد.

دکتر غلامعلی جاودان افزود: موضوع تغذیه را باید بصورت یک طرح جامع تحقیقاتی پیگیری کرد ارزیابی دقیق شاخص های سلامت در حوزه تغذیه با مشارکت اساتید و دانشجویان بسیار کمک کننده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی عنوان کرد: در حد توان  خدمتی هر چند کوچک به مادران، شیرخواران، نوزادان و مردم محروم بخش اعظمی از مشکلات سلامت را حل خواهد کرد.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: تغذیه ، وزارت بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار