تابناک هرمزگان// نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: علوم پزشکی اجازه ندهد انگیزه خیرین کاهش پیدا کند، برای ارتقاء شاخص‌های درمانی باید از بخش خصوصی حمایت کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 16 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه درمانگاه‌های خیرساز، اظهارداشت: وزارت بهداشت باید از حرکات و اقدامات خیریه حمایت کند و از طریق تجهیز و توسعه آن‌ها اجازه ندهد که انگیزه‌های خیرین این حوزه کم شوند‌.

وی، با بیان این نکته که خیرین زیادی متقاضی فعالیت در حوزه درمان هستند، عنوان کرد: عدم بهره‌برداری صحیح و عدم حمایت از پروژه‌های درمانی خیرساز باعث کاهش انگیزه‌های خیرین حوزه درمان شده است که باید این روند به سرعت اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: خیرین باید برای اثربخش بودن فعالیت خود با استانداردهای توسعه‌ای وزارت بهداشت هماهنگ باشند تا اقدامات انجام شده توسط آن‌ها بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر اهمیت حمایت دولت از بخش خصوصی فعال در حوزه بهداشت و درمان، ابراز کرد: نیاز به کمک و تقویت بخش خصوصی فعال در حوزه درمان استان هرمزگان وجود دارد و باید سرمایه‌های خصوصی مختلفی از داخل و خارج از استان برای ارتقاء شاخص‌های درمانی و بهداشتی هرمزگان جذب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت جزایر هرمزگان برای توریست درمانی، بیان کرد: جزیره قشم به واسطه ظرفیت‌ها و معافیت‌های مختلفی که دارد ظرفیت مناسبی برای ایجاد گردشگری توریستی دارد.

وی، با اشاره به ارتقاء ظرفیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی حوزه سلامت در طی چند سال اخیر، خاطرنشان کرد: وضعیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان هرمزگان مطلوب نیست اما شاهد یک روند رو به رشدی هستیم که به واسطه شرایط خاص پیش آمده ناشی از بیماری کرونا، بخش زیادی از این منابع به سمت حوزه سلامت سوق پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: استان هرمزگان با کمبود شدید MRI روبرو است و مردم در نوبت‌های طولانی مدت برای استفاده از MRI روبرو هستند که لازم است اقدامات لازم برای حل این چالش انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که عدالت به معنای مساوی نیست، گفت: باید در دوره جدید مدیریت علوم پزشکی یک ریل‌گذاری جدیدی برای تربیت نیروی انسانی ماهر بومی و ماندگار انجام شود تا شاهد درخواست‌های بالای انتقالی نیرو به خارج از استان و کمبود نیرو در شهرستان‌های محروم هرمزگان نباشیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: عبادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار