تابناک هرمزگان// مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: در قالب طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» اجرای ۱۳ مدرسه جایگزین کانکس‌های آموزشی مستقل در استان آغاز شده و تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 17 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// سید فخرالدین هاشمی در خصوص تشریح این طرح افزود: این فضاهای آموزشی در قالب ۲۷ کلاس درس با جمعیت بیشتر از ۱۰ دانش آموز بوده که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی بیان داشت: با حذف این تعداد مدرسه کانکسی و جایگزینی آن به محیط ایمن، بیش از ۶۷۵ دانش آموز در شهرهای  میناب، حاجی آباد، بشاگرد و جاسک هرمزگان از فضای آموزشی استاندارد  بهره مند می‌شوند.

مدیرکل  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با مشارکت نوسازی مدارس، خیران و بنیاد برکت در حال انجام است.

هاشمی  با اشاره به اینکه مدارس کانکسی به دلیل شرایط اقلیمی  استان و یا کم بودن جمعیت دانش آموزی دایر شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح شهید پناهی بحث مدارس کانکسی مستقلی که جمعیت دانش آموزی پایدار بالای ۱۰ نفر درهرمزگان را دارند، با ساخت مدارس ایمن به سرانجام برسانیم.

«شهید رضا پناهی به عنوان کوچک‌ترین شهید استان البرز در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در شهرستان کرج متولد شد و در ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۱ در جبهه قصر شیرین، به شهادت رسید.»

گفتنی است؛ طرح «شهید پناهی» در مرحله نخست برای ساماندهی یک‌هزار و ۱۴۹ مدرسه سنگی و کانکسی در ۲۸ استان کشور تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، هدف‌ گذاری شده که تاکنون در ۱۵ استان از جمله هرمزگان  با عقد قرارداد و شروع عملیات عمرانی وارد مرحله اجرایی شده است.

در حال حاضر  ۴۳۵ هزار و ۶۸۳ دانش آموز در سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی و ۲۲ منطقه آموزشی هرمزگان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام//

 

منبع: ايرنا
برچسب ها: مدرسه کانکسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار