تابناک هرمزگان// استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم رصد و پایش مستمر آفات و بیماری‌های تهدید کننده کشاورزی گفت: اعتبارات استانی برای مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای و سوسک سرخرطومی حنایی تخصیص داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 16 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//  شصت و هفتمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان عصر امروز با دستورکار بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی استان به ریاست مهندس دوستی برگزار شد. 

مهدی دوستی با تاکید بر لزوم تلاش در جهت تامین امنیت و سلامت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: رصد و پایش مستمر آفات و بیماری‌هایی که کشاورزی استان را تهدید می‌کند، مورد تاکید است و با توجه به اینکه در حال حاضر مگس میوه مدیترانه‌ای و سوسک سرخرطومی حنایی مرکبات و نخیلات استان را در معرض تهدید قرار داده است، پیگیری تخصیص اعتبارات ملی جهت ردیابی و مبارزه با این آفات در دستورکار قرار می‌گیرد و برای این مهم از اعتبارات استانی نیز تخصیص بودجه خواهیم داشت. 

استاندار هرمزگان در بررسی روند طولانی‌ شدن اخذ مجوز آزمایشگاه‌های معین جهت تطبیق سموم در محصولات کشاورزی، تاکید‌ کرد: شکایت سازمان غذا و دارو به دلیل اطاله در صدور مجوزهای مورد نیاز  به بازرسی نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

دوستی با اشاره به ظرفیت بندرلنگه در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی به مقصد بندر حمد قطر، تصریح‌ کرد: کارهای بزرگی برای توسعه ظرفیت‌های بندری شهرستان بندرلنگه تعریف شده است که احداث بندرگاه جدید، الحاق یک هکتار به بندرگاه فعلی، اختصاص 100 هکتار زمین برای احداث پارکینگ کانتینری و احداث پروژه کمربندی بندرلنگه از جمله این طرح‌ها هستند که وضعیت این بندر را برای صادرات محصولات کشاورزی مطلوب‌تر خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح گلوگاه‌هایی که سرعت حرکت صادرکنندگان و بخش خصوصی را می‌گیرد، گفت: در خصوص ترانزیت در بندر شهید رجایی اصلاحات قابل توجهی را اعمال کردیم که رویه‌ها را در ترانزیت از 48 ساعت به سه تا پنج ساعت کاهش داد که نتیجه آن برروی حجم ترانزیت تاثیر بسزایی گذاشت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در بحث کمک‌های فنی و اعتباری، بیش از 84 میلیارد تومان به حمایت از بخش دانش‌بنیان اختصاص داده شده که اگر شرکت‌ها به خصوص آزمایشگاه‌های مرجع بخواهند تجهیزاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری کنند نیز مشمول این اعتبارات خواهند شد و می‌توانند از این ظرفیت نیز برای توسعه و نوآوری استفاده کنند.

انتهای پیام//

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار