تابناک هرمزگان// معاون مهندسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس برآورد انجام شده هرمزگان ۴۶۳ لیتر بر ثانیه ظرفیت واگذاری پساب را دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 19 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// مجید آقازاده در نشست بررسی برنامه های بخش آب و فاضلاب هرمزگان، با اشاره به استفاده از همه ظرفیت ها برای تامین نیاز آبی مردم افزود: استفاده از ظرفیت مشارکت خیران آبرسان، مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و اعتبارات مصوب حوزه وزارتی از جمله ظرفیت هایی است که در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: با هدف تامین نیاز آبی مردم برخی از پروژه ها با قید ویژه و اضطراری پیش بینی شده است که باید تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام برسد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را از جمله پروژه های ویژه یاد کرد که دولت به جد دنبال تحقق این مهم است.

وی در عین حال پیش بینی کرد که تا پایان برنامه توسعه هفتم نباید روستای بالای ۲۰ خانوار دارای تنش داشته باشیم.

آقازاده همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از پساب تولیدی و استفاده آن در صنعت تصریح کرد: هرمزگان نیز از جمله استان هایی است در انتقال پساب به صنایع ورود کرده و اقدامات خوبی در دستور کار است که با تکمیل آن پساب تولیدی شهر بندرعباس به صنایع واقع در غرب شهر منتقل خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده هرمزگان ۴۶۳ لیتر بر ثانیه ظرفیت واگذاری پساب را دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیران آبرسان به عنوان یک فرصت ویژه در دستور کار است که لازم است مجمع خیران آبرسان در هرمزگان تشکیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت افراد توانمند و معتقد در حوزه خیرین آبرسان بتوان به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

در ادامه این نشست نیز عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به ارائه گزارشی از اقدامات آب و فاضلاب هرمزگان پرداخت و افزود: حدود نیمی از جمعیت هرمزگان در روستاها زندگی می کنند که با توجه به سیاست دولت برای ماندگاری جمعیت روستایی فرصت خوبی است که با تامین نیاز آبی آنها گامی در ماندگاری جمعیت روستایی برداریم.

به گفته وی، هرمزگان به دلیل بهره مندی از ظرفیت دریا علاوه بر اینکه معیشت مردم آن بویژه در مناطق ساحلی به دریا گره خورده است با استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا می توان گام مهمی در این راستا برداشت تا روند مهاجرت از شهر به روستا متوقف شود.

 حمزه پور افزود: در حال حاضر حدود ۳۵ درصد آب تولیدی هرمزگان از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود که به دلیل ظرفیت دریا و پیش بینی های لازم می توان میزان آب تولیدی هرمزگان از آب شیرین کن ها را افزایش داد.

 وی به پروژه های مهم تأمین پایدار آب در شهرستانهای قشم، سیریک، بشاگرد، میناب، بستک، پارسیان و روستاها و شهرهای شمال بندرعباس و شهرستان خمیر هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات توسعه ای برای بهبود وضعیت آب مشترکین این مناطق صورت گرفته و با تامین اعتبار لازم شاهد بهبود این وضعیت خواهیم بود.

انتهای پیام//

برچسب ها: پساب ، صنایع ، حمزه پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار