تابناک هرمزگان// ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی گفت: محموله ۱۳۰ کیلوگرمی مواد روانگردان مت‌آمفتامین ( شیشه مایع ) که در کاور و پوشش روغن چرخ خیاطی جاسازی شده بود توسط مرزبانان اقتصادی گمرک شهید رجایی بندرعباس کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 20 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// حسین سعیدی از کشف مواد روانگران کریستال مایع توسط گمرک خبر داد و اظهار داشت: این محموله که به طرز ماهرانه با شگردی جدید درون کالای ترانزیتی ورودی از کشور افغانستان  به مقصد امارات متحده عربی جاسازی شده بود با هوشیاری و دقت کارکنان زحمتکش گمرک و در حین ارزیابی کشف شد.
وی در خصوص کشف این محموله بزرگ اظهار داشت: همکاران ما روز گذشته و در پی ارزیابی محوله ورودی از کشور افغانستان موفق شدند از درون ظروف مخصوص روغن چرخ خیاطی بیش از ۱۳۰ کیلوگرم روان گردان مت‌آمفتامین را که  به‌صورت حرفه ای جاسازی شده بود کشف کنند.
مدیر کل گمرک شهید رجایی گفت: در این بازرسی بسیار ظریف، سوداگران تعداد یکهزار و ۶۴۳ ظرف پلاستیکی کوچک مخصوص روغن کاری چرخ خیاطی که حاوی ماده روانگردان موصوف بود را در فضاهای موجود در درون ۶۰۰ دستگاه چرخ خیاطی جاسازی کرده بودند که با هوشیاری عوامل گمرک نمایان و کشف شد .

 ناظر گمرکات استان هرمزگان اضافه کرد: نیروهای گمرکات مرزی کشور نه تنها به‌صورت شبانه روزی از مرزهای اقتصادی کشور دفاع می کنند بلکه با جلوگیری از عبور مواد مخدر و روانگردان به مقصد کشورهای همسایه در حفاظت و امنیت منطقه نیز حضور پررنگی دارند.
 این کالا در بازار جهانی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و سودارگران مرگ در کشور افغانستان اخیراً توجه زیادی به تجارت این گونه مواد مخدر کرده و  قصد دارند این مواد را از طریق کشور ایران به سایر کشورهای جهان ارسال کنند.

این ماده محرک قوی، دارای ظرفیت بالای اعتیاد آوری است که سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد و آسیب های جبران ناپذیری را به شخص مصرف‌کننده وارد می‌کند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار