تابناک هرمزگان// معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از برگزاری کمپین آموزش غربالگری دیابت در مصلی نمازجمعه میناب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 20 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// مهندس جواد پور دکان گفت : به مناسبت روز جهانی دیابت آموزش کمپین غربالگری دیابت در محل برگزاری مصلی نمازجمعه برگزار شد که در این کمپین حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب ، اهمیت اشاعه فرهنگ خود مراقبتی با محوریت دیابت که یکی از بیمارهای خاموش در حال و آینده  است را به نماز گزاران در خطبه های مصلی نمازجمعه عنوان نمود .

 مهندس پوردکان عنوان کرد : باتوجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری، این روز با هدف آشنایی و اطلاع‌رسانی عموم مردم درباره دیابت، عوارض و درمان آن نام‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد : دیابت درمان‌ نشده می‌تواند عوارضی جدی از قبیل کوری ناگهانی، نارسایی کلیوی، سکته مغزی و قطع پا به دنبال داشته باشد؛ به همین جهت می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های طولانی‌مدت پزشکی و غیرپزشکی برای بیماران، خانواده‌ی آن‌ها، مراقبین و نظام سلامت شود.

وجیهه سادات میر لوحی مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان اظهار کرد :  هدف از برگزاری این کمپین در روز جهانی دیابت  که بزرگ‌ترین کارزار آگاهی ‌دهی در جهان است برای مبتلایان به دیابت از آن جهت که  دیابت را کاملا در کانون توجهات عمومی و سیاسی قرارمی دهد بسیار حائز اهمیت است.

میر لوحی بیان کرد : در این کمیپن بیش از 150 نفر از خواهران و براداران آموزش نحوه پیشگیری از دیابت , فشارخون  را فراگرفته  و تست قند خون آنها مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار