در بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از قشم مطرح کرد
تابناک هرمزگان// معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه سفر به هرمزگان از تأسیسات نمک زدایی شهر درگهان در جزیره قشم و نیروگاه قشم مولد بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ 16 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//  معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه سفر به هرمزگان از تأسیسات نمک زدایی شهر درگهان در جزیره قشم و نیروگاه قشم مولد بازدید کرد.

مجيد آقازاده حبشي در این بازدید که با هدف استفاده از ظرفیت آب تولیدی نیروگاه قشم مولد انجام شد، افزود: استفاده از این ظرفیت نیازمند بررسی مطالعاتی و فنی دقیق موضوع از لحاظ فنی و رعایت استانداردهاست که پس از تائید طبق ضوابط و مقررات خرید تضمینی انجام خواهد شد.

به گفته وی، این نیروگاه در فرایند تولید برق، حدود 16 هزار مترمکعب ظرفیت تولید آب شیرین دارد که با اضافه کردن افزودنی‌ها و کاهش دما می توان برای شرب استفاده کرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در حال حاضر آب شیرین کن های در مدار بهره برداری کشور ظرفیت تولید 450 هزار متر مکعب آب در شبانه روز در بخش شرب دارند، افزود: با هدف تامین و بهبود وضعیت آبی کشور ظرفیت سازی برای تولید 200 هزار متر مکعب دیگر در حال ساخت است.

وی با اشاره به خرید تضمینی از سرمایه گذاران آب شیرین کن ها در کشور افزود: مبلغ 2520 میلیارد تومان برای خرید تضمینی تولیدی آب شیرین کن ها در بودجه امسال مصوب شده که تا کنون یک هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 آقازاده گفت: با توجه به ظرفیت سامانه های نمک زدایی و تصفیه خانه های آب شرب که توسط بخش خصوصی در حال ساخت و بهره برداری است پیشنهاد 5 هزار و 600 میلیارد تومانی برای درج در لایحه بودجه 1402 درخواست شده است.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز با اشاره به ظرفیت تولید آب توسط آب شیرین کن ها در هرمزگان گفت: 7 سایت فعال در جزیره قشم وجود دارد که ظرفیت شیرین سازی 25 هزار متر مکعب در شبانه روز را دارند.

وی با اشاره به نیاز آبی قشم، از احداث و انتخاب سرمایه گذار سه سایت جدید آب شیرین کن در قشم خبر داد و گفت: این آب شیرین کن ها در روستاهای باسعیدو، تورگان و سلخ در حال احداث است که با تکمیل آن 12 هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب این شهرستان اضافه خواهد شد.

حمزه پور همچنین با اشاره به آب شیرین کن درگهان ادامه داد، این سایت 5500 متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد که نیاز آبی جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر تامین می کند.

انتهای پیام//

برچسب ها: آبفا ، خرید تضمینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار