دو خواسته استاندار از سازمان امور اداری کشور:
تابناک هرمزگان// استاندار هرمزگان خواستار تشکیل معاونت جزایر و سواحل در ساختار استانداری این استان شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 20 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز در نشست با عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: فاصله شرق تا غرب هرمزگان حدود 1000 کیلومتر است و نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته‌باشیم برای کارهای اداری‌ خود صدها کیلومتر مسافت را برای رسیدن به مرکز استان طی کنند به همین منظور ناچاریم دو قطب در شرق و غرب استان تعریف کنیم. 

وی با تاکید بر لزوم تعریف پلتفرم‌هایی برای افزایش سطح خدمات غیرحضوری و ضریب نظارت بر فرآیندها، افزود: تمام مبارزه‌ای که با قاچاق سوخت انجام شده به اندازه تفاضل‌گیریِ اطلاعاتی که بین سامانه‌های راهداری و سامانه‌های شرکت نفت انجام دادیم خروجی نداشته و اصلا قابل قیاس هم نبوده است و ما با استفاده از دو سامانه‌ و تفاضل‌گیری آن‌ها به نتایج مثبتی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت دست پیدا کردیم. 

استاندار هرمزگان عنوان کرد: در بحث صدور سند بافت فرسوده و منازل مردم در بافت های فرسوده شهری، تمام کار را به دفاتر پیشخوان دولت سپرده‌ایم و کل هزینه‌های این فرآیند 600 هزار تومان شده است که صفر تا صد کار توسط دفاتر انجام می‌شود و با این فرمول توانستیم بدون اینکه نیروی انسانی جدیدی به ساختار دولت اضافه کنیم 12 هزار و 500 پرونده را رسیدگی کنیم.

 دوستی با اشاره به دستور بازگشایی ادارات در روزهای پنجشنبه، عنوان‌کرد: به واقع کار اداری در روزهای  پنجشنبه‌ خروجی مثبتی به دنبال ندارد و سبب آزردگی خاطر پرسنل شده است از این رو درخواست داریم در هرمزگان که آب و هوای خاصی دارد توجه بیشتری به این مسئله شود و ادارات هرمزگان در روزهای پنجشنبه تعطیل شوند. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید‌کرد: ارزیابی‌هایی از دستگاه‌های اجرایی در کشور انجام می‌شود دارای ضعف است چرا که کاملا فرآیندی است و به نتیجه کار توجهی ندارد و همین امر باعث شده است هرکسی که بتواند خودش را با فرمت فرآیندی هماهنگ کند مدیر برتر شناخته شود‌. 

وی بیان‌کرد: در تغییرات و اصلاحاتی که قرار است در کشور انجام شود هرمزگان را به عنوان پایلوت قرار دهید تا ما ابتدا اصلاحات را در استان عملیاتی کنیم و در صورت نتیجه‌بخش بودن در کل کشور اجرایی شود. 

دوستی خواستار اصلاح ساختارهای معاونتی و مشاوره‌ای استانداری هرمزگان شد و گفت: ساختار 14 جزیره استان زیرنظر یک مدیرکل اداره می شوند و باوجود گستردگی سواحل تنها یک مشاور در حوزه سواحل مکران داریم، تقاضای ما ایجاد معاونت سواحل و جزایر در استانداری بدون اضافه شدن نیروی انسانی به ساختار است‌.

انتهای پیام//

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار