تابناک هرمزگان// معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : دیابت یک تهدید جدی برای سلامتی است و یکی از زنگ خطرهای ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی بشمار می رود.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 22 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درکارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت ضمن اشاره به اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت گفت : دیابت یک تهدید جدی برای سلامتی است و یکی از زنگ خطرهای ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی بشمار می رود چرا که مبتلایان به دیابت ،نسبت به افرادی عادی بیشتر درخطر بروز بیماری های قلبی و عروقی دارند.

دکتر رضا صفری افزود: شایع ترین علامت دیابت نوع دو بی علامتی است یعنی نیمی از مبتلایان به دیابت نوع دو ازبیماری خود اطلاع نداشته و تنها با انجام آزمایش قند خون می توان بیماری آنها را شناسایی کرد.

مهندس شاهرخ زمردی ، رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  نیز طی این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شاغلین گفت :کارشناسان بهداشت حرفه ای با آموزش می تواند در  جهت حفظ و  ارتقاء سطح سلامت شاغلین نقش مهمی داشته باشند.

مهندس زمردی بربازدید و بررسی پرونده های سلامت شغلی شاغلین با هدف حفظ و ارتقاء سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی کارکنان صنایع و ادارات اشاره کرد.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت ، جهت کارشناسان بهداشت حرفه ای خانه بهداشت کارگری صنایع بندرعباس توسط واحد بهداشت حرفه ای با مشارکت بیماریهای غیرواگیر این معاونت با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مرکز بهداشت استان برگزارشد.

انتهای پیام//

برچسب ها: دیابت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار