معاون وزیر تعاون:
تابناک هرمزگان// معاون وزیر تعاون گفت: تلاش مدیران و پرسنل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان برای این هدف است که این منطقه را به روزهای خوب برسانند و یک هاب مهم انرژی در شمال خلیج‌فارس ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 23 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// مراسم تکریم و معارفه ادریس دهدار، مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حضور علی حسین رعیتی‌فرد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سه تن از مدیران‌کل‌ استانی وزارت کار؛ مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مصدق کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در منطقه اقتصادی پارسیان برگزار شد. 

رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی نمونه بارزی از تلاش و کوشش در استان هرمزگان است و در حالی که  از سال 1395 که سال آغاز به کار فرآیند توسعه در این منطقه است تا سال 99 رشد چشمگیری را شاهد نبودیم اما در یکی دو سال اخیر این منطقه با تلاش‌های صورت‌گرفته خود را به یکی از  مناطق مهم کشوری با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در خلیج فارس بدل کرده است. 

وی دسترسی منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان به دریا و اتصال آن از طریق خلیج‌فارس به آب‌های آزاد را از جمله ظرفیت‌های مهم برای افزایش آهنگ توسعه دانست و افزود: مدیریت جهادی و انقلابی می تواند مردم این منطقه را از محرومیتی در آن دست و پنجه نرم می‌کنند نجات دهد و ثمرات و اثرات نیکویی داشته باشد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همجواری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را با منطقه ویژه پارس جنوبی و منطقه ویژه لامرد از دیگر فرصت‌های این منطقه دانست و تاکید‌کرد: تلاش مدیران و پرسنل منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان برای این هدف است که این منطقه را به روزهای خوب همچون  امروزِ عسلویه برسانند و  یک هاب مهم انرژی در شمال خلیج‌فارس ایجاد شود. 

رعیتی‌فرد با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی عنوان‌کرد: از ظرفیت پایانه صادراتی منطقه می‌توان جهت صادرات تولیدات کارخانه‌های که در عمق کشور وجود دارد استفاده کنیم و طبق توافقی که با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داشته‌ایم امید است که توسعه بیشتری با همکاری و هم‌افزای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مناطق آزاد صورت پذیرد و در حوزه‌های مختلف مانند تنظیم روابط کار و همچنین ایجاد اشتغال بتوانیم هم افزایی موثری داشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از نیروی کار را باید در اولویت مناطق ویژه اقتصادی قرار بگیرد، ادامه داد: در دوره جدید برای مناطق ویژه اقتصادی و آزاد از مدیران حوزه کار و رفاه اجتماعی استفاده می‌شود تا از تجربیات و اشرافشان به قانون کار برای پیشبرد امور در این مناطق استفاده کنند و بتوانند تنظیم روابط را به خوبی انجام دهند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه جامعه هدف وزارت کار 55 میلیون نفر عضو دارد، بر لزوم توجه بر ظرفیت جوانان شهرستان پارسیان تاکید کرد و گفت: امیدوارم با ایجاد بستر مهارت افزایی افراد متخصص در منطقه تربیت کنیم تا هر کارفرمایی که در شهرستان  مستقر می‌شود و بتواند از ظرفیت جوانان منطقه استفاده کند. 

وی خاطرنشان‌کرد: استفاده از جوانان بومی اطمینان خاطر بیشتری را برای کافرمایان به همراه دارد و بر همین اساس آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با چشم انداز منطقه جرو مسائل مورد تاکید است. 

در این آیین ادریس دهدار به عنوان مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارسیان معارفه شد. 

گفتنی است،مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی بوده و با فعالیت های پروژه‌ای در مناطق نفتی، گازی و … آشنایی کامل دارد، ریاست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی پارسیان، مدیر اداره کار جزیره لاوان از جمله سوابق دهدار است که با حکم سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی کشور به عنوان مدیر اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارسیان منصوب شده است.

انتهای پیام//

 
 
 
 
 
منبع: تسنیم
برچسب ها: پارسیان ، دهدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار