احمد مرادی،نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک هرمزگان// نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان استانی مرزی است و نیاز مبرمی به ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارد، درصد بالای بیکاری در استان غیرقابل پذیرش است و باید دولت فکری در این زمینه کند.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 23 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان، که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهارداشت: استان هرمزگان یکی از استان‌های جنوبی کشور است که شرایط آب و هوایی نامناسبی دارد و در برخی فصول گرمای بالای 45 درجه را نیز تجربه می‌کند اما کارمندان و کارگران استان در سخت‌ترین شرایط باید به مردم خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه 50 درصد خدمات در حوزه سازمان اداری و استخدامی است، گفت: یک تصمیم و شیوه‌نامه سازمان  می‌تواند رضایتمندی برای مردم به همراه داشته باشد، از نظر اداری باید به داد ادارات کشور برسید، دوست داریم ادارات چابک و سبک باشند. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان‌هرمزگان با تمام درآمدهایی که دارد از نظر کمبود نیروی انسانی جزو استان‌های اول کشور است و در عین حال بالاترین نرخ بیکاری را هم داریم. 

وی با بیان اینکه استان هرمزگان جزو استان‌های محروم کشور است تصریح کرد: این استان مرزی نیاز مبرمی به ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارد، درصد بالای بیکاری در استان به ویژه در شهرها و جزایری نظیر ابوموسی با وجود جمعیت کم غیرقابل پذیرش است. 

مرادی با انتقاد از اعمال برخی سیاست‌های دوگانه در حوزه آموزش گفت: اگر ما می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید از دانش‌آموزان شروع کنیم اما می‌بینیم یک حقی را به سیستان و بلوچستان می‌دهند اما به هرمزگان این حق را نمی‌دهند لذا نیاز است محرومیت‌ها به درستی دیده شود. 

وی با تاکید بر لزوم تبدیل وضعیت ایثارگران افزود: بحث تبدیل وضعیت ایثارگران در بانک‌های دولتی و مخابرات همچنان انجام نشده است که تقاضا داریم این موضوع رسیدگی جدی شود.

وی از وضعیت جذب نیروهای بومی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: باید دولت و سازمان امور استخدامی یک لایحه برای جذب نیروهای بومی به مجلس ارائه دهد چرا که برخی از دستگاه‌های دولتی در جذب نیروهای بومی خساست عجیبی به خرج می‌دهند و از جذب این نیروها خودداری می‌کنند. 

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تشکیل یک معاونت برای رسیدگی بهتر به جزایر استان گفت: ما 14 جزیره داریم و طول سواحل ما بسیار بالا است، الان تمام امور سواحل و جزایر زیر نظر یک مدیرکل با حدود 8 نفر پرسنل اداره می‌شود که لازم است که ساختار این اداره کل ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام//

منبع: تسنیم
برچسب ها: احمد مرادی ، بیکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار