رئیس کل دادگستری هرمزگان:
تابناک هرمزگان// رئیس کل دادگستری هرمزگان از کاهش ۸۸ درصدی زمان ارجاع دادخواست حقوقی و کاهش ۸۵ درصدی زمان ارجاع شکوائیه در مراجع قضایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 24 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در شعب دادسرا، محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان، میانگین زمان ارجاع دادخواست بدوی از ۱۴۲ ساعت در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به ۱۷ ساعت در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ یعنی حدود ۸۸ درصد کاهش یافته است.

مجتبی همچنین گفت: میانگین زمان ارجاع شکوائیه از ۴۷ ساعت در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۷ ساعت در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش یافته که بر این اساس، شاهد کاهش ۸۵ درصدی زمان ارجاع شکوائیه در مراجع قضایی استان می باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین زمان ارجاع دعاوی حقوقی شوراهای حل اختلاف نیز در همین بازه زمانی از ۱۰۹ ساعت به ۱۱ ساعت کاهش یافته است، از کاهش ۹۰ درصدی زمان ارجاع دادخواست حقوقی شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

قهرمانی، کاهش ورودی و جلوگیری از انباشت پرونده ها، تسریع در فرآیند دادرسی و ارتقاء کیفیت رسیدگی ها، افزایش اتقان آراء و تصمیمات قضایی و کاهش حجم کار همکاران اداری و قضایی را از دیگر نتایج اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری استان هرمزگان برشمرد.

وی تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها ضمن تلاش برای ارتقای رضایتمندی مراجعان و همکاران، از ارائه هرگونه آمارسازی صوری و کاذب و معطل کردن ارجاع و اقداماتی که موجبات نارضایتی یا تضییع حقوق مردم می گردد، جلوگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری استان هرمزگان، کماکان کار جهادی، مستمر و هدفمند مدنظر می باشد و عملکرد همکاران به صورت سیستمی بر اساس میزان انشاء رأی، ورودی، خروجی، کمیت و کیفیت پرونده ها ارزیابی می شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: دادگستری ، شکوائیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار