رئیس سازمان شیلات ایران:
تابناک هرمزگان// معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به محدودیت های تولید بچه ماهی و نیاز به بچه ماهی اقدامات لازم جهت افزایش شرکت‌های وارد کننده بچه ماهی را انجام داده ایم.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 28 November 2022

به گزارش تابناک از  هرمزگان؛  معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نشست با فعالین آبزی پروری شهرستان میناب، با اشاره به بازدید از بندر صیادی کلاهی و همچنین مرکز بازسازی ذخایر آبزیان کلاهی- میناب در سفر به هرمزگان، افزود: بحث حل مشکلات صیادان که ناشی از لای گرفتن و عدم لایروبی بندر صیادی کلاهی است با راه حل‌های موقت مانند لایروبی از طریق بیل و بارج و همچنین از طریق انتخاب محلس مناسب جهت احداث بندری جدید با مشارکت دیگر متولیان امر در دستور کار قرار گرفت.

سید حسین حسینس تامین زیرساخت‌های تولید آبزیان به ویژه تامین برق برای پرورش میگو را نیازمند بودجه و توجه‌ای خاص دانست و عنوان کرد: تحقق برنامه ها در این زمینه و همچنین رسیدن به تولید مدنظر بی شک نیازمند تامین برق است.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو شناسایی شده است، اظهار کرد: شهرستان میناب بخش قائل توجهی از این مهم را به خود اختصاص داده است و تاکنون حدود ۵۰ درصد از اراضی در حال کشت استان در شهرستان میناب فعال هستند.

حسینی تصریح کرد: بدون شک اولویت در واگذاری اراضی پرورش میگو و فعالیت های شیلاتی از طریق فراخوان و با بومیان است.

وی با تأکید بر حرکت در مسیر خودکفایی در زمینه تولید بچه ماهی، گفت: با توجه به محدودیت های تولید بچه ماهی و نیاز به بچه ماهی اقدامات لازم جهت افزایش شرکت‌های وارد کننده بچه ماهی را انجام داده ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران از دو برابر شدن تعداد قفس‌های مزارع پرور ماهی در دریای استان هرمزگان خبر داد و گفت: ایجاد مجتمع های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس در سواحل پهنه‌های شناسایی شده جهت مزارع پرورش ماهی در قفس از برنامه های خوب در دست اقدام شیلات در این خصوص است.

وی استفاده از روش‌های صید اصولی و با قابلیت انتخابی بالا و همچنین صیانت از ذخایر آبزیان در کنار ارتقای بهره وری با کیفیت را از اهم برنامه های شیلات خواند.

انتهای پیام//

برچسب ها: پرورش میگو ، شیلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار