تابناک هرمزگان// تفاهم‌نامه همکاری مابین مرکز بهداشت کیش و آزمایشگاه تشخیص طبی پاتوبیولوژی شهریار منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 27 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این باره گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تعامل و همکاری مرکز بهداشت کیش و آزمایشگاه تشخیص طبی پاتوبیولوژی شهریار( خصوصی) و در راستای ارتقاء سلامت کیشوندان و غربالگری های مندرج در برنامه طرح تحول نظام سلامت و همچنین کاهش هزینه های پرداختی کیشوندان در انجام آزمایشات غربالگری صورت گرفت.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در مورد موضوع این تفاهم نامه گفت: انجام آزمایشات پاپ اسمیر و نمونه های اخذ شده توسط مرکز بهداشت که در برنامه پیشگیری از بیماریها و سرطان دهانه رحم اجرا میگردد، توسط آزمایشگاه پاتوبیولوژی شهریار ، با ارائه معرفی نامه و نمونه اخذ شده در واحدهای تابعه مرکز بهداشت جزیره کیش توسط خود شخص به آزمایشگاه انجام میشود.

وی در خصوص نحوه اجرا و پرداخت هزینه ها نیز گفت : پس از اخذ نمونه توسط مراقبین سلامت مرکز بهداشت کیش و آماده سازی آن، معرفی نامه مربوطه و نمونه، توسط خود فرد به آزمایشگاه تحویل داده و پاسخ آزمایش نیز توسط متصدی آزمایشگاه به مرکز بهداشت جزیره کیش تحویل داده خواهد شد.

دکتر رضانیا افزود: هزینه انجام آزمایش ،پیرو این تفاهم نامه 50 درصد تعرفه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که توسط خود فرد در زمان پذیرش نمونه پرداخت خواهد شد.

دکتر رضانیا گفت: آزمایش پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می شود، یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم است. این آزمایش وجود سلولهای سرطانی یا پیش سرطانی سرویکس را مورد بررسی قرار می دهد مطابق روال معمول این تست، سلولهای دهانه رحم به آرامی برداشته می شوند و از نظر رشد غیر طبیعی بررسی می شوند.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار