یعقوب دبیری نژاد، عضو شورای شهر:
تابناک هرمزگان// عضو شورای اسلامی بندرعباس گفت: متاسفانه کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را مصوب کرده و به صحن علنی مجلس فرستاده که درآمد شهرداری مراکز استان‌ها و بندرعباس از محل تبصره (ب) ماده(٣٨) قانون ارزش افزوده نصف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ 30 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//یعقوب دبیری‌نژاد در شصت و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس در تذکر به فاطمه جراره رئیس شورا، اظهار کرد: متاسفانه کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را مصوب کرده و به صحن علنی مجلس فرستاده که درآمد شهرداری مراکز استان‌ها و بندرعباس از محل تبصره (ب) ماده(٣٨) قانون ارزش افزوده نصف خواهد شد، این حق مردم بندرعباس و مراکز استان‌هاست که قرار است گرفته شود، متاسفانه هیچ اعتراضی از نمایندگان شورای شهر بندرعباس در مراجع بالاتر شنیده نشد، صدا از سنگ در بیاید از نماینده شورای ما در مراجع بالادستی صدا در نمی‌آید.

عضو شورای اسلامی بندرعباس بیان کرد: بنده با دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تماس گرفتم و مراتب اعتراض خودم را اعلام کردم اما ایشان گفت طرح با دو فوریت از کمیسیون به صحن مجلس فرستاده شده است. با نمایندگان استان تماس گرفتم و خواهش کردم به این طرح رای مخالف دهند، این طرح برخلاف عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد دولت است، اگر لازم باشد تا شورای نگهبان هم برای ابطال این مصوبه مجلس خواهم رفت و لحظه ای سکوت نخواهم کرد.

وی اظهار کرد: ای کاش اگر کسی بنام هرمزگان تریبونی بدست می گیرد بجای مطالبه عزل و نصب مدیران دولتی از رئیس جمهور، درد مردم را فریاد بزند. ما از مردم این شهر رأی گرفتیم که مدافع حقوقشان باشیم نه اینکه با ادا و اطوار بخواهیم خودمان را انقلابی جا بزنیم و برای قدم بعدی جای پا محکم کنیم. انقلابی بودن به این نطق ها و شعارها نیست و آنرا باید در کلام و سیره بزرگان انقلاب بیابیم که شهید چمران در خصوص اولویت تقوا و تخصص برای انتصاب مدیران می گوید، تقوا لازم است اما اگر کسی که تخصص ندارد، مسئولیتی را بپذیرد قطعا بی تقواست.

عضو شورای شهر بندرعباس همچنین در اعتراض به تاخیر در اجرای تبصره(٣) ماده(٥) اساسنامه سازمان های شهرداری بندرعباس، عنوان کرد: یک سال و چهار ماه از عمر شورا گذشت، رئیس شورا علی رغم دریافت پنج نامه طی ده ماه اخیر در خصوص تعیین اعضای ناظر شورا در سازمان های شهرداری، تازه متوجه شده که شورا بعد از ١٦ ماه هنوز موضوع تبصره(٣) ماده(٥) اساسنامه سازمان های شهرداری را اجرا نکرده است و باید اعضای ناظر شورا در سازمان های شهرداری را مشخص کند. ای کاش همانقدر که برای تقسیم مناصب شورا بین خودتان عجله می کردید برای سایر تکالیف قانونی هم اهتمام می داشتید.

وی ادامه داد: بنده اولین تجربه حضورم در شوراست و درخصوص این تذکر دیر هنگام ناپختگی کردم، اما شما که ده سال عضو شورا و رئیس آن هستید چطور بعد از یک سال و اندی متوجه این موضوع نشدید که باید تاکنون اعضای ناظر شورا در سازمان‌های شهرداری را معرفی می‌کردید؟

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار