تابناک هرمزگان// کارشناس سلامت خانواده و جمعیت شبکه قشم در جلسه آموزشی گفت : نرخ باروری کلی در ایران در بازه زمانی۴۰ سال اخیر همواره رو به کاهش بوده است ،که زنگ خطر جدی برای نهاد خانواده به شمار می آید به نحوی که جمعیت کشورمان در 20سال آینده بر اساس برآوردهای بین المللی جزو پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 04 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//ندا امانی ضمن اشاره به پیامدهای  کاهش نرخ باروری کلی در کشور، تاکید کرد که هم اکنون باید با برنامه ریزی و روشهای پیشگیرانه از بروز این معضل در آینده ای نه چندان دورجلوگیری کنیم.

وی در ادامه جلسه با برشمردن برخی چالش های نرخ باروری کلی ازجمله: افزایش سن ازدواج، فاصله گذاری زیاد بین فرزندان، پدیده تک فرزندی ،وجود زوج های نابارور  از همکاران خواست با جدیت نسبت به آموزش و مشاوره گروههای هدف و آگاه سازی جامعه، قدمی در راستای بهبود وضعیت موجود بردارند.

جلسه آموزشی باروری سالم و جوانی جمعیت با هماهنگی واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان در دو روز  متوالی برای گروه هدف ( بهورز، ماما و مراقب سلامت ) در سالن کنفرانس شبکه بهداشت  برگزار و در مورد بخش های مختلف قانون حمایت از خانواده و سیاست های کلی جمعیت به تفصیل صحبت شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار