کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: طی سه روز آینده بیشینه دمای هوای نقاط مختلف استان همدان تغییرات محسوسی نخواهد داشت و ممکن است در این مدت دمای روزانه برخی از نقاط بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش یابد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 07 December 2022

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی که از ابتدای هفته جاری از سمت شمال غرب وارد استان شده و تا پایان هفته در آسمان همدان ماندگار است و به صورت بارش برف و باران فعالیت می‌کند.

به گزارش ايرنا، روح الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و وزش ملایم باد و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: دمای هوای شبانه استان همدان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

زاهدی تصریح کرد: دمای هوای شبانه (کمینه) بیشتر نقاط استان همدان تا پایان هفته جاری تا حدود هشت درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: طی سه روز آینده بیشینه دمای هوای نقاط مختلف استان همدان تغییرات محسوسی نخواهد داشت و ممکن است در این مدت دمای روزانه برخی از نقاط بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گفته وی، نهاوند با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند یا ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز بین هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و چهار درجه سانتیگراد زیر صفر در نوسان بود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار