مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور(کبوترلانه) گفت: تمام تلاش خود را برای آبگیری این سد تا پایان سال انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 07 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محسن حسین آبادی با اعلام اینکه سد کبوترلانه کنگاور هم اکنون پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۷۶ درصدی دارد، افزود: تجهیزاتی سفارش دادیم که در دست احداث است و با آماده شدن و نصب این تجهیزات، آبگیری سد محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای اینکه این سد تا پایان امسال آبگیری شود انجام می‌دهیم، اظهار کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم به تسریع در اجرای پروژه کمک کند.

مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور از وضعیت اعتباری این سد نیز یاد کرد و با بیان اینکه برای تکمیل آن ۵۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: این پروژه در سال جاری ۱۰۱ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته که بخشی از آن هزینه شده است.

حسین آبادی زمان آغاز به کار این سد را بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ اعلام کرد و یادآور شد: از آن زمان تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۰۹ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

وی حجم مخزن سد آناهیتا کنگاور را ۲۴.۶ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آن را نیز ۳۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد که مصارف آن نیز در بخش شرب، صنعت و کشاورزی می‌باشد.

اواخر شهریور امسال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر خود به کرمانشاه بازدیدی از روند اجرای سد کبوترلانه داشت و از پیگیری برای تامین اعتبار آن خبر داد تا بتوان در سال جاری شاهد آبگیری این سد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار