عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی گفت: باید فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای دانشجو در محیط دانشگاه فراهم شود، اما قرار گرفتن در این فضا نباید همراه با تنش و اغتشاش و آشوب باشد بنابراین مسوولان دانشگاه و صاحب‌نظران باید این مهم را برای دانشجو تبیین کنند.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 07 December 2022

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه باید آموزشی باشد هرچند همواره محل تضارب آرا هم است گفت، گفت: ۱۶ آذر یک جنبش خودجوش داخلی و اصیل بوده و نباید اجازه دهیم این جنبش را معاندان و خارجی‌ها مصادره کنند.

به گزارش فارس مجید کزازی ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر و ضرورت تبیین فلسفه این روز برای دانشجویان اظهار کرد: سال ۱۳۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد، با هماهنگی سازمان‌های جاسوسی زمانی که شاه به کشور برگشت فضا را برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بیشتر باز کرد، او می‌خواست معاون رییس جمهور آمریکا نیکسون را به تهران دعوت کند که در پی آن جنبش دانشجویی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در صحن دانشگاه تهران دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون واکنش نشان دادند که سه نفر از دانشجویان نیز در این اعتراضات شهید شدند هر چند بعد از دو سه روز نیکسون به تهران آمد و به او دکترای افنخاری حقوق هم دادند که این موضوع دهن‌کجی شاه به جنبش دانشجویی بود بنابراین جنبش عدالتخواهی از آن موقع شکل گرفت.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این جنبش را معاندان و خارجی‌ها مصادره کنند افزود: ۱۶ آذر یک جنبش خودجوش داخلی و اصیل بوده و پایه‌گذاری بسیاری از حرکت‌های آزادی‌خواهی، عدالتخواهی و ستم‌گریزی و ضداستبداد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد این هستیم جریان معاند و بدخواهان کشور به هر طریقی می‌خواهند این جنبش را به نفع خود مصادره کنند عنوان کرد: ما باید ۱۶ آذر را پاس بداریم چراکه این جنبش از آن انقلاب است و سه شهید این جنبش برای حاکم شدن استبداد و ظلم و ستم شاه و آمریکا اعتراض داشتند.

این عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی خاطرنشان کرد: الان افرادی را می‌بینیم که طرفدار انگلیس و آمریکا و سازش با استعمار و استکبار هستند، اما در روز ۱۶ آذر به حمایت از آمریکا شعار می‌دهند در حالی که این روز، روز استکبارستیزی است.

وی تاکید کرد: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی باید روز ۱۶ آذر را پاس بدارند و اجازه ندهند دشمنان در زمین این جنبش بازی کنند و یا اینکه بدخواهان میدان‌دار باشند.

کزازی با تاکید بر اینکه باید روسای دانشگاه‌ها این روز را برای دانشجویان تبیین کنند خاطرنشان کرد: باید گرامیداشت روز ۱۶ آذر از سوی انقلابیون با تببین این روز همراه باشد.

وی با بیان اینکه روز ۱۶ آذر متعلق به انقلابیون است گفت: نیرو‌های انقلابی باید وسط میدان باشند و جلسات تبیین را برگزار کنند و نگذارند فضا برای بدخواهان و گروهک‌هایی که به دنبال رواج بی‌دینی هستند، باز باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد: باید برنامه‌های فرهنگی همسو با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و رویکرد استعمارستیزی آن در روز ۱۶ آذر برگزار شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه باید آموزشی باشد هرچند همواره محل تضارب آرا هم است گفت: اگر دانشگاه اصلاح شود، همه جامعه اصلاح می‌شود، زیرا اصل و اوج فعالیت یک نفر آنجا شکل می‌گیرد.

کزازی با اشاره به اینکه ذات دوره دانشگاه پویایی و پرسشگری و مطالبه‌گری همراه با عقلانیت و فضای منطقی است گفت: ۱۶ آذر با شعار استکبارستیزی و مقابله با سلطه همسو با سیاست‌های نظام، نیاز مردم و مصلحت است.

کزازی یادآور شد: باید فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای دانشجو در محیط دانشگاه فراهم شود، اما قرار گرفتن در این فضا نباید همراه با تنش و اغتشاش و آشوب باشد بنابراین مسوولان دانشگاه و صاحب‌نظران باید این مهم را برای دانشجو تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز قشر جوان موضوع را شفاف می‌خواهد و دنبال کشف حقیقت است گفت: ذات انسان با مساوات و عدالت سازگار است و اگر از جایگاه جمهوری اسلامی و منطقه برای انشجویان روشنگری شود، آن‌ها می‌پذیرند بنابراین باید زمینه‌های فعالیت‌های دانشجویی بر اساس عقلانیت را مبارک بدانیم و وسط میدان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار