بخشی از محصول مستقیم به بازار عرضه و بخشی به شکل تازه‌خوری و بخشی نیز برای ذخیره‌سازی و نگهداری در انبارها و بخشی دیگر برای کنسانتره ارسال می‌شود
کد خبر: ۱۰۸۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 07 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 7 هزار و 350 تن پرتقال و کیوی از مازندران صادر شده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت محصولات باغی مازندران اظهار کرد: نارنگی پیش‌رس از باغ‌های مازندران به طور کامل برداشت شده است. 

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن نارنگی انشو، افزود: تاکنون حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد نارنگی انشو نیز از باغ‌های مازندران برداشت شده است. 

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی ما از تولید امسال پرتقال تامسون در استان ۹۰۰ هزارتن است، اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد محصول برداشت شده است و کماکان نیز ادامه دارد. 

عباسپور ادامه داد: همچنین تاکنون ۹۵ درصد محصول کیوی مازندران برداشت شده است. 

 

وی با بیان اینکه پرتقال تامسون استان نیز در حال برداشت است، تصریح کرد: بخشی از محصول مستقیم به بازار عرضه و بخشی به شکل تازه‌خوری  و بخشی نیز برای ذخیره‌سازی و نگهداری در انبارها و بخشی دیگر برای کنسانتره ارسال می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رقم خوب صادرات نارنگی استان، اظهار کرد: همچنین از شروع برداشت محصول پرتقال تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول صادر شد که کماکان نیز ادامه دارد؛ البته این میزان تنها با تاییدیه قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی است و از سایر مبادی نیز صادرات مرکبات در حال انجام است. 

 

عباسپور با اشاره به رونق صادرات مرکبات و کیوی مازندران، اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۵۰ تن کیوی نیز تاکنون صادر شده که همچنان هم صادرات این محصول ادامه دارد و اخیرا رشد خوبی داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه باغداران در برداشت پرتقال تامسون عجله نکنند، خاطرنشان کرد: خطری از بحث سرمازدگی باغ‌های مازندران را تهدید نمی‌کند باید باغداران بگذارند میوه به قند کافی برسد و به یکباره به بازار عرضه نکنند تا سبب اشباع بازار نشود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار