تابناک هرمزگان// رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از اهدای ۵ دستگاه ون به جامعه معلولین در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 06 December 2022

۵ دستگاه ون در اختیار جامعه معلولین بندرعباس قرار می‌گیرد

 

به گزارش تابناک از هرمزگان// فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، ظهر امروز در نشست با مدیرکل بهزیستی و نمایندگان جامعه معلولین استان، اظهار داشت: هفته معلولین فرصت بسیار مغتنمی است که هر مجموعه و سازمانی عملکرد خود را در خصوص این قشر عزیز  ارزیابی کند و برای بهتر شدن عملکرد خود در رابطه با این قشر تلاش کند. 

وی با اشاره به در پیش‌ بودن سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر همه مسئولان به قانون اساسی التزام داشته‌ باشند و آن را درست اجرا کنند بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد، چرا که درمان بسیاری از دردها اجرای قانون است. 

جراره بیان‌ کرد: موضوعات و اصول قانون اساسی، نقش برجسته اعضای شورا را تبیین کرده است و شاید یکی از موضوعاتی که دغدغه اعضای شورا است عدم اجرای اصل 103 قانون اساسی است که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از ناهماهنگی‌هایی که در اداره شهر شاهد هستیم از بین خواهد رفت. 

وی با اشاره به اینکه مشی شورا همواره حمایت از  جامعه معلولین بوده است در واکنش به گلایه جامعه معلولین از تاخیر در اهدای 12 ویلچر به این قشر گفت: اگر به درستی مسائل درآمدی شهرداری بندرعباس از طریق مالیات بر ارزش افزوده به  مسائل عمرانی و فرهنگی اختصاص داده شود بسیاری از مشکلات شهری حل خواهد شد، چرا که تمام مردم بندرعباس از این درآمدها سهمی دارند و باید حقوق آن‌ها نیز رعایت شود، اما با نظر برخی از اعضای شورا و شهردار این درآمدها به سمت پرداخت حقوق پرسنل رفته است در حالی که شهرداری باید درآمد‌زایی را جدی بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان‌ کرد: بحث اهدای 12 ویلچر به جامعه معلولین قطعا انجام خواهد شد و برآورد قیمت نیز انجام شده است که به‌زودی خریداری و در اختیار جامعه معلولین قرار خواهد گرفت.

جراره تصریح‌کرد: یکی از خواسته‌های جامعه معلولین موضوع حمل و نقل عمومی است که مطالباتی را در این حوزه دارند بر همین اساس در بودجه 1401 اعتباری را به این موضوع اختصاص دادیم و قرار شد یک دستگاه ون برای جامعه نابینایان و یک دستگاه نیز برای انجمن ضایعات نخاعی خربداری شود،  اما در جلسات تخصصی بعدی تصمیم بر این شد که 3 دستگاه ون دیگر نیز اضافه شود و شهرداری در اولین فرصت باید 5 دستگاه ون را با مناسب‌سازی در اختیار معلولان قرار دهد. 

وی ابراز داشت: جا دارد از شهرداری بندرعباس به جهت احداث پارک محله‌ای ویژه نابینایان تشکر کنیم، اما آنچه واضح است این است که همچنان  با استانداردهای مدنظر فاصله داریم و باید موضوعات مدنظر معلولین نیز رعایت شود و در پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها نیز مناسب‌سازی انجام شود، همچنین مصوب می‌کنیم که شورا مشاور معلولین داشته باشد و شهرداری نیز باید این مهم را رعایت کند. 

انتهای پیام//

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار