تابناک هرمزگان// رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور احکام اولیه دادگاه انقلاب در خصوص ۴ نفر از متهمان ایجاد ناامنی در جاده‌های جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 08 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//مجتبی قهرمانی در تشریح این خبر، اظهار کرد: احکام اولیه ۴ نفر از متهمان که آذر ماه امسال با تهدید و تحریک رانندگان به اعتصاب دست به اقدامات خرابکارانه زده بودند در محاکم انقلاب استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: یکی از متهمان به علت تشکیل و عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و یکی دیگر از متهمان به ۵ سال حبس محکوم شد.

قهرمانی با اشاره به اینکه ۲ متهم دیگر نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب عمدی شیشه‌های کامیون‌ها هرکدام به یک سال حبس و پرداخت خسارت از باب مجازات تکمیلی محکوم شده‌اند، اظهار کرد: بر اساس احکام صادر شده از دادگاه انقلاب، هر یک از متهمان مکلف هستند نسبت به تهیه و نصب ۵۰ عدد تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی نیز اقدام کنند.

وی بیان کرد: این افراد بدون هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه حمل‌ونقل قصد داشتند با تحریکات خود و بنابر ادعایی که خودشان دارند تحت تأثیر تبلیغات شبکه‌های معاند نسبت به ایجاد اخلال در فعالیت رانندگان شریف اقدام کنند.

قهرمانی اضافه کرد: پرونده این افراد در خصوص ارتباط با سرویس‌های معاند و جاسوسی همچنان مفتوح است و اتهامات آن‌ها در دست بررسی است که احکام آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان گفت: این افراد از اتهام‌های سنگین‌تری از جمله «اخلال در حمل و نقل» و «اخلال در نظام اقتصادی» مبرا شده‌اند، زیرا با استعلامی که از ادارات متولی این حوزه صورت گرفته شده است، در ۳ روزی که متهمان فراخوان داده و اقدام به تحریک و تهدید رانندگان به اعتصاب کرده‌اند نه تنها اخلالی در امر حمل‌ونقل به وجود نیامده بلکه با بی‌توجهی رانندگان شریف به فراخوان ضدانقلاب و طبق آمار، حدود ۱۱ درصد هم صدور بارنامه‌های حمل‌ونقل افزایش داشته است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار