استاندار هرمزگان تأکید کرد
تابناک هرمزگان// استاندار هرمزگان با بیان اینکه یکسان‌سازی تعرفه‌های گمرکی از راهبردهای مورد تاکید است، گفت: این موضوع، علاوه بر ایجاد شفافیت و از بین بردن فساد می‌تواند رویه‌ها و زمان ماندگاری کالا در گمرکات را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 08 January 2023

 

به گزارش تابناک از هرمزگان//مهدی دوستی در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی که با حضور تجار و بازرگانان استان و رییس اتاق بازرگانی کشور برگزار شد، ضمن شنیدن دغدغه‌ها و اعلام حمایت دولت، افزود: یکی از محدودیت‌هایی که سبب نگرانی بخش خصوصی به ویژه فعالان حوزه محصولات کشاورزی شده، اعمال برخی سیاست‌های محدود کننده صادرات برای کنترل بازار است که این مساله را در جلسات مختلف مطرح کرده‌ایم.

دوستی ادامه داد: وجود تعرفه‌های مختلف برای یک محصول مشابه باعث ایجاد برخی معضلات برای صادرکنندگان شده در همین راستا یکسان سازی تعرفه‌های گمرگی یکی از راهبردهای مهم موردنظر ما است چراکه این مساله علاوه بر ایجاد شفافیت و از بین بردن فساد می‌تواند رویه‌ها و زمان ماندگاری کالا در گمرکات را کاهش دهد.

وی ضمن تاکید بر تسهیل فعالیت‌های صادراتی بیان کرد: در خصوص تبصره ۱۶ آمادگی داریم در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری تسهیلات مناسب در اختیار تجار و کارآفرینان قرار دهیم که تاکنون افزون بر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این محل، تسهیلات ارائه شده است.

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان تنها استانی است که به سرمایه‌گذاران کمک‌های فنی اعتباری می‌دهد، زیرا به بهبود محیط اقتصادی استان اعتقاد کامل داریم و تلاش داریم با تعریف طرح‌های رشد، توسعه هرمزگان را سرعت ببخشیم.

یکسان‌سازی تعرفه‌های گمرکی

وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل کارهای خوبی انجام شده است و نخستین کار، پیوستن سامانه‌های مختلف به یکدیگر بود تا شاهد هماهنگی بهتر ادارات با یکدیگر باشیم.

استاندار هرمزگان همچنین روز شنبه در آیین نودمین سال تشکیل اتاق بازرگانی هرمزگان و افتتاح ساختمان جدید آن تصریح کرد: مطالعات ۴۰ طرح پیشران اقتصادی نیز با کمک اتاق بازرگانی آماده شد و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت و در حوزه ترانزیت هم اصلاحاتی انجام شد و ماندگاری کالا در گمرکات از ۴۸ ساعت به سه ساعت کاهش یافت.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار