رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس:
تابناک هرمزگان// رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی، این شورا در صدد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شهرداری و شورای شهر بندرعباس، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و استانداری هرمزگان است.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 09 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// احمد کناری‌نژاد در این ارتباط اظهار کرد: بندهای پیشنهادی این تفاهم نامه با نظر کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در ۱۲ بند و سه تبصره تهیه شده است.

وی عنوان کرد: محیط زیست به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل سال‌های اخیر در تمام جهان، حیات بسیاری از انسانها را تحت تاثیر قرار داده که این اهمیت را می‌توان در پدیده گرمایش زمین به خوبی درک کرد.

وی افزود: کشور ما و استان هرمزگان نیز از اتفاقات جهانی و منطقه ای در حوزه محیط زیست مستثنی نبوده و دستخوش اتفاقاتی بوده که در زمان مناسب جای تامل دارد.

کناری نژاد ادامه داد: شهر بندرعباس به واسطه ساحلی بودن و استقرار بیش از ۷۰ صنعت بزرگ و متوسط در غرب آن، با مسائل مختلفی از جمله آلودگی هوا، خاک، ساحل و دریا مواجه است. این مسئله برای شهرداری بندرعباس باید بیش از هر چیز، از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرارگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: طرح الزام شهرداری بندرعباس به تهیه و تنظیم تفاهم نامه و دستورالعمل اجرایی با محوریت محیط زیست در 12 بند و 3 تبصره می باشد.

وی با اشاره اینکه در این طرح شهرداري موظف است ظرف مدت یک ماه اقدامات خود را نسبت به بندهای این مصوبه ظرف مدت سه ماه نتیجه اقدامات را به شورا گزارش دهد، بیان کرد: شهرداري موظف است تفاهم نامه چهار جانبه با استانداری هرمزگان ، اداره‌کل محيط زيست استان، شوراي اسلامي شهر بندرعباس و شهرداری بندرعباس را در موارد مورد نیاز خصوصا نسبت به تبصره یک و دو این مصوبه ، پیگیری و پیش‌نویس آن را به اطلاع كميسيون خدمات شهري شورا برساند.

کناری نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است طرح جامع مدیریت پسماند شهری را مطابق با دستورالعمل های وزارت کشور ، اخذ تائیدیه های لازم و استفاده از روشهای نوین و فناوری جدید بازنگری و اجرا نماید. همچنین در راستای حفظ سلامت شهروندان در موضوع بهداشت ساحل فرایند ارزیابی ، پایش و زمینه پاکسازی ساحل را دنبال نمایند.


وی تصریح کرد: شهرداری موظف است در راستای اجرای تکلیف قانونی خود نسبت به مدیریت پساب به ویژه در خورهای شهر بندرعباس پیگیری و اقدام نماید و بخشی از ظرفیت فرهنگسراها در راستای ایجاد خانه‌های محیط زیست قرار دهد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار