با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور؛
تابناک هرمزگان// 132انبار بزرگ بندرشهید رجایی هرمزگان با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور در راستای پیشگیری از فساد و همچنین تسریع در فعالیت‌های تجاری به سامانه جامع انبارها ملحق شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 12 January 2023
 

به گزارش تابناک از هرمزگان//  ذبیح اللّه خدائیان در سفر به هرمزگان اظهار کرد: با پیگیری های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مدیرکل بازرسی استان و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، انبارهای بزرگ مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس به سامانه جامع انبارها متصل شدند.

وی تصریح کرد: در نتیجه این اقدام، تعداد ۱۳۲ انبار موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس در سامانه جامع انبارها ثبت شده‌اند و فرآیند نظارت بر آنها آغاز شده است.

خدائیان در ادامه افزود: از این تعداد انبار متصل شده به سامانه جامع انبارها، ۵۲ انبار مسقف به مساحت ۴۳۵ هزار مترمربع و ۸۰ انبار روباز نیز به مساحت حدود ۸۰۰ هکتار و با ظرفیت ۱۴۵ میلیون تن کالا به این سامانه ملحق گردید.

خدائیان همچنین با اشاره به اینکه اتصال این انبارها به سامانه جامع انبارها چند اثر مهم دارد، بیان کرد: این موضوع از ایجاد فساد جلوگیری کرده و در نتیجه آن مشخص می‌شود که محموله های کالا چه زمانی وارد بندر می شوند و چه زمانی ترخیص خواهند شد.

رییس سازمان بازرسی با بیان اینکه نوع و میزان کالاها نیز در نتیجه این اتصال مشخص می شود، گفت: اثر دیگر الحاق انبارهای بندر شهید رجایی به سامانه جامع انبارها، تسریع در انجام امور و رونق تجارت است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از تجار از طولانی شدن روند ورود و خروج کالاهایشان گلایه‌مند بوده‌اند، با ایجاد شفافیت از طریق اتصال انبارهای بندر شهید رجایی به سامانه جامع انبارها و همچنین نظارت مسوولان گمرک و بنادر و مراجع نظارتی درون این دستگاه ها و مراجع نظارتی برون دستگاهی، سرعت انجام کار افزایش خواهد داشت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: با نظارتی که از طریق این سامانه بر انبارهای مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس صورت خواهد گرفت از هرگونه فساد پیشگیری خواهد شد که بر این اساس از تلاش های متولیان امر قدردانی می کنیم.

گفتنی است؛ در جریان سفر رییس سازمان بازرسی کل کشور به بندرعباس، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از واحد فولادسازی هرمزگان بازدید کرد.

همچنین در راستای دستور رییس قوه قضاییه پیرامون ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی؛ رییس دفتر بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی از سوی خدائیان مامور بازدید از انبارهای اموال تملیکی بندرعباس شد تا آخرین وضعیت انبارها را رصد کند.

سعید بابازاده از انبارهای اموال تملیکی بندرعباس بازدید و اعلام کرد؛ نظارت و بازرسی‌های این سازمان بر تعیین تکلیف کالاها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی از قسمت‌های مختلف انبار اموال تملیکی بازدید کرد و از نزدیک در جریان قفسه‌بندی کالاها، نصب دوربین و سایر موارد نظارتی قرار گرفت.

رییس دفتر بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت کالاها تشریح کرد: براساس مشاهدات استاندارد کالاها طبق شیوه‌نامه جامع انبارداری بود.

وی ادامه داد: در این انبارها هیچگونه کالای حجیم و فاسدشدنی؛ مشاهده نشد.

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ۹۰ خودرو موجود در این انبارها اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز مقرر شد که هر چه سریعتر این خودروها تعیین تکلیف شود و به فروش برسد.

وی همچنین از تعیین تکلیف ۲۹۷ کانتینر از ۳۵۰ کانتیر خبرداد و تاکید کرد؛ علاوه بر این با پیگیری سازمان بازرسی تعداد قابل‌توجهی از پرونده‌های تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف شده است.

بابازاده اظهار کرد: سازمان بازرسی کل‌ کشور نظارت مستمر و ‌دائم این انبارها را در دستور کار دارد.

گفتنی است؛ احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور نیز از مجتمع کشتی سازی ایزوایکو بندرعباس بازدید و ظرفیت‌ها، موانع و مشکلات این مجموعه را بررسی کرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار