تابناک هرمزگان// مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۳۸۲ بانوی دریانورد در ۲ حوزه عملیاتی و خدماتی در بنادر مسافری این استان به فعالیت‌ مشغول هستند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 14 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: ۳۸۲ بانوی دریانورد در ۲ حوزه عملیاتی و خدماتی در بنادر مسافری استان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۵ نفر از ابتدای دی‌ماه امسال به تعداد مهمانداران ناوگان خدمات مسافری بنادر مرکز استان اضافه شدند.

وی ادامه داد: زنان بخش جدایی ناپذیر از فعالیت‌های جامعه دریایی هستند و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز همراستا با تلاش‌های سازمان جهانی دریانوردی برای حضور بانوان به صورت گسترده در فعالیت‌های دریایی و تصمصیم‌گیری‌های کلان اهتمام ویژه‌ای دارد.

عباس نژاد افزود: بانوان دریانورد شاغل در حوزه عملیاتی در مسئولیت‌هایی از جمله فرماندهی شناور، افسر دومی شناور، مهندس موتور و ملوانی فعالیت می‌کنند و در گروه دوم نیز بانوان دریانورد در حوزه خدماتی حضور دارند که تمامی مسئولیت‌ها از زمان سوار شدن مسافر تا پیاده شدن و ارائه آموزش‌ها ایمنی به مسافران و گردشگران دریایی بر عهده این بانوان تلاشگر است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای جذب و فراهم سازی زمینه حضور بانوان و اشتغال پایدار آن‌ها در بخش دریایی استان ادامه دارد.

سال ۱۳۹۹ تعداد بانوان دریانورد در استان هرمزگان حدود ۱۳۳ نفر بود درحالی که این تعداد در سال جاری به ۳۸۲ دریانورد زن رسیده است.

بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با ۳۹ فروند شناور به ظرفیت چهار هزار و ۲۲۷ صندلی در مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم، هرمز، لارک و ابوموسی روزانه میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی است که از سراسر کشور در مسیرهای سه گانه دریایی تردد می‌کنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: دریانوردی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار