تابناک هرمزگان// معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان ۸۳۸ کیلومتر است که سهم راه و شهرسازی هرمزگان ۱۱۴ کیلومتر تعیین شده که بیش از ۶۰ درصد آن تاکنون تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴ 14 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// افراسیاب کمالی افزود: ۷۰ کیلومتر از مسیر تکمیل شده و ۴۴ کیلومتر دیگر نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه کنارگذر بندرلنگه قرارداد با پیمانکار بسته شده و مناقصه تکمیل تقاطع غیر همسطح محور شهید نامجو نیز در حال انجام است.

معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: کارهای مناسبی در خصوص رفع گره ترافیکی و شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی انجام شده و رایزنی ها برای تکمیل و پیشرفت پروژه ها و دریافت اعتبارات مورد نیاز انجام شده است.

طول کریدور بزرگراهی جنوب کشور یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر است و از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان عبور می کند.

این کریدور موجب ارتباط تجاری میان بنادر ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج فارس و دریای عمان می شود و تکمیل آن سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه را افزایش می دهد.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: راه و شهرسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار