تابناک هرمزگان// رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از تعیین تکلیف مسئله مهم حریم ۶۰ متری در این شهر خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 17 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// فاطمه جراره در جلسه 67 شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: یک خبر خوش برای شهروندان شهر بندرعباس داریم، بعد از سالیان سال که برخی از همشهریان در حریم ساحل بودند و عدم تصویب حریم 60 متری با مشکلات زیادی مواجه بودند در تاریخ 26 دی ماه امسال این مسئله تصویب شد.

 وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه حسب قانون اراضی مستهلک و ساحلی مصوب سال 54 درخصوص تعیین بستر و حریم دریا در تبصره 1 ماده 2 قانون، وزارت کشاورزی و منابع طبیعی مکلف بودند بعد از پنج سال خط حریم 60 متری را مشخص می‌کرد اما متاسفانه این امر محقق نشده بود و افراد ساکن در ساحل دریای عمان و خلیج فارس با مشکلات متعددی مواجه بودند.

رئیس شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: در همین راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس در سال 1396 حسب هماهنگی بعمل آمده با استانداری هرمزگان دستگاه‌های نظارتی جهت رفع مشکلات شهروندان درخصوص امکان احداث بنا و مرمت، بازسازی و اخذ سند مالکیت املاک واقع در پلاک های اول تا سوم سمت ساحل با همکاری دانشگاه هرمزگان با عنوان مشاور طرح اقدام به بازنگری حد حریم 60 متری مندرج در طرح تفصیلی و طرح جامع کرد که نتیجه آن ، سه طرح پیشنهادی بود که طرح نخست منطبق با عکس هوایی سال 1354، خط دوم بر مبنای وضعیت موجود ساحل و خط سوم یا خط بهینه با رعایت حقوق منتسبین و جمع جهاد... و حقوقی تهیه شد.

جراره گفت: جلسات متعددی در استانداری هرمزگان ، وزارت راه و شهرسازی و همچنین با ادارات و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد که خروجی آنها به عنوان یک طرح بهینه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مورد تصویب قرار گرفت، جهت مصوبه شورای برنامه‌ریزی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد و بعد از تصویب و اصلاح خط حریم مندرج در طرح های تفصیلی و جامع ، از طریق اداره راه و شهرسازی و همچنین شهرداری مکاتبات متعددی صورت گرفت که پس از پیگیری های مکرر، نهایتاً در جلسه شورای عالی مورخ 26 دی ماه 1401 مورد تصویب قرار گرفت.

وی اذعان داشت: البته این موضوع مصوبه سفر ریاست جمهوری نیز جهت واگذاری تعیین خط... در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هم بود که جا دارد از رییس‌جمهور قدردانی کنیم ، این جزو موضوعاتی بود که متأسفانه سبب می‌شد هم تخلف رخ می‌داد و هم اکثر ساکنان حریم 60 متری ساحل با مشکلات متعددی در زمینه مالکیت و مرمت منازل مواجه بودند.

رییس شورای شهر بندرعباس بیان کرد: همین موضوع ، مشکلات زیادی برای این دسته از شهروندان ایجاد کرده بود که الحمدلله این اتفاق رخ داد و این همشهریان بتوانند همچون سایر شهروندان حسب شرایط قانونی بهره ببرند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه 45 درصد از شهروندان شهر بندرعباس در بافت ساکن هستند جلسه ای را با توجه به درخواست کمیسیون شهرسازی شورای شهر بندرعباس، همایش و اجلاسی را با موضوع بازآفرینی بافت فرسوده و با محوریت «بازآفرینی شهری، بررسی اثرات قانون درآمد پایدار در حوزه شهرسازی و معماری » در تاریخ 5، 6 و 7 بهمن ماه سال جاری با حضور وزرا و معاونین مختلفی در شهر بندرعباس برگزار و مصوباتی خواهد داشت

جراره ادامه داد: بافت فرسوده هم یکی از مشکلاتی است که اهالی شهر بندرعباس با آن مواجه‌اند که باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که معاونین وزرا از نزدیک از بافت شهر بندرعباس بازدید کنند.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی که در کمیسیون شهرسازی صورت می‌گیرد اثرات مثبتی برای شهر بندرعباس محقق شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: حریم ۶۰ متری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار