تابناک هرمزگان// دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه سید محمد طباطبایی معاون مشارکت های مردمی و مدیر روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور و دکتر غنیان مسئول امور استان‌ها و هماهنگی مجمع خیرین کشور به منظور بازدید از طرح های عمرانی بهداشت و درمان استان به ویژه پروژه های بخش خیرین در مرکز استان و همچنین پیگیری روند تاسیس دانشکده شرق استان به بندرعباس سفر کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 19 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//دکتر حسینعلی شهریاری با اشاره به اینکه کار خود را از خانه بهداشت شهرستان زابل شروع کرده گفت: در سال‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان مشغول به فعالیت بوده ام و با توجه به محرومیت بالا در برخی مناطق از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم.

دکتر شهریاری در خصوص مطالبه مردم شرق هرمزگان و پیگیری های دکتر رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس برای تاسیس دانشکده پزشکی در شهرستان میناب تصریح کرد: هرمزگان به لحاظ وسعت جغرافیایی که در سمت شرق و غرب دارد به این دانشکده نیاز دارد و دراین باره با معاون آموزشی وزیر و همچنین وزیر محترم بهداشت مذاکره هایی انجام شده که خوشبختانه ضمن اعلام موافقت مقام عالی وزارت، قرار است به تصویب نهایی برسد.

 

وی افزود: وجود دانشکده پزشکی در شرق منطقه، با توجه به مراجعه از شهرهای همجوار مرز شرقی هرمزگان، می تواند باعث توسعه بهداشت و درمان شده و کمبودهاینیروهای درمانی به ویژه پزشکی را بصورت قابل توجهی کاهش دهد.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به مراجعه بالای مردم به بیمارستان، مخصوصا زمان بروز بیماری های فصلی که گاهی حتی در راهروی های بیمارستان بستری می شوند، احداث بیمارستان جدید میناب پیشرفت خوبی داشته و انتظار می رود تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان با ۱۸ هزار متر زیربنا در ۵ طبقه هم اکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اذعان کرد: ۷۰ درصد از بیماران به ویژه مادران باردار از مناطق قلعه گنج، رودبار و جنوب کرمان هستند. 

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تجهیزات سنگ شکن، آنژیوگرافی با توجه به مراجعات و تردد به سایر مناطق، ۱۰ دستگاه دیالیز، تجهیزات آندوسکوپی و کولونوسکوپی و توسعه بخش تالاسمی، آمبولانس، اورژانس هوایی برای بشاگرد و جاسک که مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان جاسک بوده را بخشی از نیازهای منطقه شرق هرمزگان عنوان کرد.

 

دکتر جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با تشکر از مجمع خیرین سلامت کشور گفت: موارد و نیازهای بهداشت و درمان شرق هرمزگان درحال پیگیری است و با تعاملی که بین فرماندار منطقه و مسئولان استانی و منطقه ای وجود دارد بدون تردید خواسته های مطلوب به بار خواهد نشست. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه افزود: مجوز پذیرش دانشجوی بومی در رشته های مختلف بهداشتی و درمانی و همچنین مجوز اولویت برای استخدام نیروهای بومی از خواستهای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است که از خواسته ها و نیازهای به حق می باشد.

وی تصریح کرد: با تفاهم نامه ای که در سال جاری با وزارت بهداشت منعقد کرده ایم، 146 پروژه بهداشتی درمانی در حوزه روستایی برای ارائه خدمات بهتر و تسریع در روند آن در این مناطق آماده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اذعان کرد: 6 پروژه بزرگ درمانی شامل: بیمارستانهای 531 تختخواب مگاهاسپیتال بندرعباس،220 تختخوابی نفت خلیج فارس بندرعباس، 111 تختخوابی کودکان بندرعباس، 160 تختخوابی شهرستان میناب و همچنین توسعه بیمارستانهای شهرستان جاسک و سیریک در حال احداث هستند که امیدواریم بیمارستان 111 تختخوابی کودکان امسال به بهره برداری برسد.

مهندس سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب هم درباره کمبودها و نیازهای شهرستان میناب سخن گفت و افزود: در شهرستانی که ۲۶۰ روستا دارد و جمعیت روستایی غالب بر جمعیت شهری است، جنس مشکلات بهداشتی و درمانی متفاوت بوده و تعداد مراکز بهداشتی و درمانی پاسخگوی نیاز منطقه نیست.

سلحشور افزود: علیرغم زحماتی که دانشگاه و شبکه بهداشت منطقه متحمل می شوند، اما کمبودها در منطقه قابل لمس است.

وی گفت: ۷۰ درصد از بیماران به ویژه مادران بارداری که به شهرستان میناب مراجعه می کنند از مناطق قلعه گنج، رودبار و جنوب کرمان هستند. 

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مرکز خدمات جامع سلامت سعادت بندرعباس بازدید کرد و طی تماس تلفنی با دکتر سعادت، خیر حوزه سلامت از تلاش ها و خدمات وی در ساخت و تجهیز این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب و عیادت از بیماران بستری در بخش اورژانس و دیدار و گفتگو با پزشکان، پرستاران و کادر درمان این بیمارستان، تشکیل نشست هم اندیشی در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با حضور اعضای هیات علمی و معاونین دانشگاه ، مدیر مجمع خیرین سلامت هرمزگان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و انجمن حمایت از بیماران سرطانی و هموفیلی استان، نشست در فرمانداری شهرستان میناب با حضور دکتر مدنی رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب و جمعی از مدیران این شهرستان از برنامه های این سفر دو روزه به هرمزگان بود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار