تابناک هرمزگان// در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانش‌بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان، خلیل قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی فولاد هرمزگان گفت: سومین نمایشگاه بومی‌سازی استان هرمزگان با حضور شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ استان و برخی از واحدهای بزرگ کشور و واحدهای پژوهشی در قالب پارک علم و فناوری پژوهشگران برگزار شده است و مشارکت خوبی مشاهده می‌شود. امیدوار هستیم هم صاحبان فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و هم تولیدکنندگان برای بومی‌سازی قطعات و مهندسی معکوس یا ارتقای فناوری خطوط تولیدی نقش‌آفرینی داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 21 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//  وی با اشاره به نقش صنعت فولاد در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: یکی از پتانسیل‌های استان هرمزگان صنعت فولاد به شمار می‌رود و استان هرمزگان یکی از قطب‌های بزرگ صنعت فولاد در کشور محسوب می‌شود. در یکی دو سال اخیر این استان خود را به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ فولاد کشور مطرح کرده است. در اسناد بالادستی کشور برای استان هرمزگان توسعه زنجیره فولاد تا ۱۰ میلیون تن پیش‌بینی شده است. خوشبختانه اخیرا در زمینه سنگ‌آهن که یکی از مواد اولیه صنعت فولاد است، یک ذخیره با بیش از ۸۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن هماتیتی شناسایی شده که این ذخیره می‌تواند در تامین مواد اولیه و هم برای تکمیل زنجیره فولاد در استان هرمزگان تا محصول نهایی موثر باشد.
رئیس سازمان صمت استان هرمزگان با بیان اینکه فولاد هرمزگان در نقش‌آفرینی خود برای استان همواره پیش‌قدم بوده است، تصریح کرد: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان محسوب می‌شود. فولاد هرمزگان توانسته است همواره از ابتدای صنعتی شدن استان هرمزگان نقش موثر خود را با نام هرمزگان به خوبی در گستره کشور با تولید محصولات منحصر به فرد و دارای ارزش افزوده بالا در ابعاد تولید، صادرات مسئولیت‌های اجتماعی ایفا کند. امیدوار هستیم این شرکت در اجرای طرح‌های توسعه ای خود نیز بتواند کوشا باشد و برند هرمزگان را و درخشندگی خود را بیش از پیش متبلور کند.
قاسمی با اشاره به چالش‌های صنعت فولاد به ویژه فولاد هرمزگان، عنوان کرد: فولاد هرمزگان مانند دیگر صنایع فولادی کشور دچار کمبود انرژی به ویژه گاز در فصل زمستان شده است. با این حال تمام تلاش خود را بر رفع این مشکل صنایع فولادی گذاشته‌ایم. در استان هرمزگان یک پتانسیل بسیار خوبی وجود دارد که برای بهره‌برداری از آن در حال برنامه‌ریزی هستیم؛ به طوری که از ظرفیت گازی که از خطوط اصلی کشور تغذیه نمی‌شود، بتوانیم برای واحدهای تولیدی استان هرمزگان استفاده کنیم. قرار بود این موضوع تا نیمه نخست دی ماه از سوی شرکت‌های گاز عملیاتی شود اما این اتفاق نیفتاد. با این حال خوشبین هستیم بتوانیم طرح یاد شده را تا پایان دی ماه امسال عملیاتی کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان همواره در کنار تولیدکنندگان به ویژه فولادسازان حضور دارد. امیدوار هستیم با کمک فولادسازان بتوانیم به هدف بزرگ تولید ۱۰ میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم. یکی از بنگاه‌هایی که در سال گذشته پروژه‌های بسیار خوبی را برای رسیدن به این هدف و تکمیل زنجیره فولاد در استان آغاز کرده است، فولاد هرمزگان بوده و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در مسیر اجرا قرار دارند. بنابراین از این توسعه‌ها به صورت جدی در تمام ابعاد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: فولاد هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار