با صرفه‌جویی 60 درصدی؛
تابناک هرمزگان// مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از صرفه‌جویی 60 درصدی ریالی در اجرای پروژه کنترل سطح هیترهای فشارقوی واحد شماره یک بخار این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 23 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// "داریوش محمودی" عنوان کرد: کنترل سطح هیترهای فشار قوی با هدف جلوگیری از ایجاد تنش حرارتی و سایش بر روی تیوب‌ها و به‌تبع آن، افزایش طول عمر آنها، از اهداف اصلی اجرای این پروژه است که این وظیفه قبلا توسط ترانسمیتر و کنترلرهای نیوماتیکی(سیستم کنترل هوای فشرده) انجام می‌شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این سیستم کنترل، با توجه به قدیمی بودن آن، مشکلاتی از جمله اختلال در عملکرد سیستم کنترل سطح آب به‌دلیل ارتعاشات هیترها و نیوماتیکی بودن سیستم کنترل سطح آب، عدم مانیتورینگ سطح آب کندانس هیترها در اتاق فرمان، مشکلات تامین قطعات یدکی به‌دلیل از رده خارج شدن تجهیزات، عملکرد کاذب آلارم‌های سطوح بالا و پایین، ایجاد تنش حرارتی در لوله‌ها و سوراخ‌شدن هیترها، ایجاد سایش در لوله‌های مبدل حرارتی توسط سیال بخار به‌دلیل بهره‌برداری در حالت سطح پایین را بوجود می‌آورد، که هزینه بالای تعمیرات و نگهداری سیستم اندازه‌گیری و کنترل قدیمی را باعث می‌شد.

محمودی اضافه کرد: برای رفع این مشکلات چندساله نیروگاه، پروژه در اداره آنالوگ و اندازه‌گیری، توسط کارشناسان تعریف و پس از طراحی و برآورد متریال لازم، انجام این عملیات برای واحد یک آغاز شد و سیستم کنترل نیوماتیکی(سیستم کنترل هوای فشرده) با سیستم کنترل الکترونیکی بروز و تعویض شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه علاوه بر بهبود چشم‎گیر کیفیت بهره‌برداری از هیترهای فشارقوی و کاهش خروج‌های اضطراری، هزینه‌ تعمیرات و نگهداری در بخش ابزاردقیق و مکانیک را به‌شدت کاهش می‌دهد.
لازم به ذکر است هزینه اجرای این عملیات، یک‌سوم هزینه خرید کالای نصب شده توسط سازنده است که حدود 60 درصد صرفه‌جویی ریالی داشته است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار