استاندار هرمزگان:
تابناک هرمزگان//استانداران هرمزگان و مسندم عمان هدف دیدار را گسترش تعاملات دوجانبه و تسهیل سرمایه گذاری درحوزه های مختلف دو کشور عنوان کردند.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 26 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//مهدی دوستی استاندار هرمزگان پس از دیدار با ابراهیم بن سعید البوسعیدی استاندار مسندم عمان اظهار داشت: در این دیدار زمینه‌ های توسعه همکاری دو جانبه میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت و باهدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدا و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید ریاست جمهوری است گفت: رئیس جمهور دستوری مبنی بر گسترش تعاملات با همسایگان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری را صادر کرده که بر همین مبنا گام بر خواهیم داشت، در بخش سخت افزاری بنادر و زیرساخت‌های جاده ای و پسکرانه را مورد نظر داریم و در مقوله نرم افزاری نیز سیاست های پولی، تضامین قراردادی و مدیریت ریسک ها مورد بحث و تبادل نظر واقع شد. 

وی با تاکید بر اینکه هرمزگان و عمان در حوزه سخت افزاری مشکلی ندارند و بیشتر باید بر مسائل نرم افزاری تمرکز شود، گفت: کشور عمان علاوه بر اینکه همسایه و دوست و برادر ما است همواره به عنوان دولتی خیرخواه در منطقه عمل کرده و بر همین مبنا از این فرصت برای اشتراک گذاری ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. 

مهندس دوستی با تاکید بر لزوم تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در دو کشور اظهار داشت: به صورت ویژه مسائل و موانع حوزه سرمایه‌گذاری دوجانبه برطرف خواهد شد، همچنین کارگروه مشخصی برای رصد توافقات به صورت ماهانه یا پانزده روزه تعیین شد تا شاهد تسریع و تسهیل سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران عمانی باشیم.

ابراهیم بن سعید البوسعیدی، استاندار مسندم عمان درخصوص هدف این سفر به بندرعباس گفت:براساس تصمیماتی که بین مسئولین رده بالا ایران و عمان صورت گرفته، هدف اساسی گسترش روابط و افزایش سطح مراودات تجاری و برقراری تردد بین استان هرمزگان و مسقط است.

وی افزود: در بخش دولتی نیز به دنبال این هستیم که امور را برای بخش خصوصی تسهیل و بخش‌های خصوصی را به یکدیگر نزدیک کنیم تا چنانچه برنامه ای برای سرمایه گذاری داشته باشند تصمیم گیرنده خودشان باشند. 

استاندار مسندم عمان ادامه داد: همچنین در این سفر نشستی با رئیس اتاق بازرگانی برگزار خواهیم کرد و در خصوص بخش خصوصی تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. 

ابراهیم بن سعید اذعان داشت: در زمینه گردشگری ظرفیت‌های استان مسندم برای مسئولان استان هرمزگان تشریح شد و آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار ایرانی وجود دارد. 

وی استان هرمزگان را نیز از جمله استان‌های دارای ظرفیت ویژه در حوزه گردشگری و جزایر برشمرد و افزود: امیدواریم روابط بیشتری در حوزه تبادل تجربه و سرمایه گذاری در این زمینه نیز بین دو کشور با محوریت استان‌های هرمزگان و مسندم شکل بگیرد.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: هرمزگان ، عمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار