تابناک هرمزگان// آخرین وضعیت مشکلات چهارگانه آب، برق، راه و مسکن شهر و روستاهای قشم در گردهمایی بخشداران، شهرداران و دهیاران بررسی شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 26 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// ابراهیمی شهردار رمکان: اعتبارات شهرداری رمکان محدود است در حالی که زیبنده یک شهر نیست که با وجود شهرک سازی ها مردم همچنان در جاده های خاکی تردد کنند و رمکان نیاز به توجه ویژه برای تأمین اعتبار بهسازی کوچه ها و معابر در شهرک ها دارد.
سید مسلم هاشمی شهردار طبل: بیان کردن مشکلات راحت است اما آنچه که حلال همه این کاستی هاست اعتبارات هست که باید برای جذب آن تلاش دوچندان کرد.
عبدالله سرودی شهردار درگهان: درگهان شهر نیست بلکه نام یک شهر را یدک می کشد. در سال گذشته درگهان علی رغم گستردگی جمعیت و حجم سنگین کوچه های خاکی تنها ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای آسفالت داشته است. درگهان علی رغم اینکه قطب اقتصادی جزیره می باشد از مشکلات عدیده ای رنج می برد. بهداشت و درمان درستی نداریم. در ۵۰ متری بازارهای لوکس کوچه هایی داریم که به هنگام کوچکترین بارندگی باتلاقی می شوند. مشکل فاضلاب درگهان همچنان راکد مانده است. این مشکلات در حالی ست درگهان بعنوان ایران کوچک از شهرها و کشورهای مختلف دنیا افراد ساکن و توریست دارد.
سرودی رئیس شورای اسلامی شهرستان قشم: پس از پیگیری های درازمدت جهت احداث همراه سرای بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ۴۰۰ متر زمین در نظر گرفته شده که بزودی توسط خیرین عملیات احداثی آن آغاز خواهد شد. مشکلات بیمارستان قشم نیازمند بررسی ست و از شبکه بهداشت انتظار داریم برای رفع این مشکلات گام بردارد.

 


داود اسلامی و عبدالسلام ملازاده بعنوان نمایندگان دهیاران شهرستان قشم نیز عنوان کردند: جاده فرودگاه باسعیدو فاقد شانه خاکی می باشد. خاکریزی ورودی های برخی روستاها در حال تخریب است و آسفالت آنان راکد مانده است. آبشرین کن های جزیره هنگام فرسوده شده و مردم مشکلات آب دارند. بسیاری از روستاها نیز مشکلات توسعه شبکه آب رسانی دارند. روستاهای زیادی داریم که شبکه های برق فرسوده دارند و مردم مکررا قطعی برق دارند. بازنگری طرح های هادی نیاز مبرم بسیاری از روستاهاست.
رئیس آب و فاضلاب شهرستان قشم: آبشیرین کن باسعیدو تا اردیبهشت ماه مورد بهره برداری قرار میگیرد و مشکل آب ۱۳ روستای غربی جزیره حل خواهد شد.
مهندس کریم نژاد معاون بنیاد مسکن استان هرمزگان: علی رغم اعتبارات محدود طرح های بخش زیادی از روستاها بازنگری شده و روستاهای زیادی نیز در قشم حال بازنگری هستند. روستاهایی که طرح هادی در آن اجرا نشده در اولویت آسفالت مشارکتی امسال قرار دارند. به واسطه همکاری های خوب سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن این شهرستان، این جزیره در اجرای طرح مسکن ملی در استان بیشترین واگذاری را داشته است و واقعا در این زمینه موفق بوده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان در این گردهمایی گفت: دهیاران باید برای اجرای طرح های درآمدزا تلاش خود را دوچندان کنند و متکی به اعتبارات محدود دریافتی نباشند.
دکتر نرگس غلامپور افزود: تعاونی های دهیاران پتانسیل های بسیار خوبی دارند که باید ضمن فعال شدن، دهیاران از ظرفیت های خاص تعاونی ها استفاده کنند.
فرماندار قشم نیز در جمع بندی مطالب عنوان شده در این نشست گفت: دهیاران بعنوان نمایندگان عالی دولت در روستاها وظایف سنگینی را برعهده دارند.
دکتر حسینی تختی افزود: این گردهمایی ها و مشکلات باید صورتجلسه شده و ضمن تشکیل کارگروه های مختلف توسط بخشداران، هر سه ماه یکبار جلسات بررسی مصوبات نیز برگزار گردد و میزان پیشرفت در رفع مسائل مطرح شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار