معاون اداره کل بیمه سلامت هرمزگان:
تابناک هرمزگان // معاون اداره کل بیمه سلامت استان هرمزگان با بیان اینکه از مهر ماه سال‌جاری ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است، گفت: این بیماران می توانند با ارائه اسناد و پس از تایید کمیته استانی تا سقف‌ ۵۰ میلیون تومان در سال خسارت دریافت کنند .
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 28 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// بتول قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا در بندرعباس، اظهار کرد: صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج از مهر ماه سال‌جاری به منظور محافظت مالی و کم کردن هزینه کرد از جیب بیماران در مقابل بیماری ها تشکیل شده است و این صندوق ۱۰۷ بیماری‌ را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: ۲۷ بیماری که بسته خدمتی آن شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایشات، تصویربرداری و دارویی بودکه در سامانه های بیمه سلامت بارگذاری شده است و افراد پس از نشان دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره مند می شوند.

برای بیماری‌های که دارای بسته خدمتی نیستند،اسناد هزینه ای خود را تحت عنوان خارج از ضوابط به بیماران پرداخت می گردد و در حال حاضر معاونت درمان 9 بیماری خاص و صعب‌العلاج را در سامانه RDA نشان دار می‌کند تا پرداختی از جیب بیماران کاهش یابد.

معاون اداره کل بیمه سلامت استان هرمزگان با تأکید بر اینکه افرادی که دارای بیماری سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس، اتیسم، بال پروانه‌ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی مبتلا هستند، خاطر نشان کرد: این بیماران می توانند جهت
نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک، اعم از ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پارکلینیک و خدمات توانبخشی به سامانه شهروندی بیمه سلامت یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مراجعه کنند.


  • معرفی بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
    قویدل به تعدادی از بیماری‌های که تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج است اشاره کرد و افزود: بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، اتیسم، انواع سرطان ها، فشار خون، پیوند کبد، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سوختگی، پیوند قلب، هپاتیت، ام اس، بال پروانه‌ای، پیوند کلیه، سکته‌های مغزی، بی اختیاری های ادراری، آسیب‌های نخاعی، پیوند ریه، بیماری‌های صعب‌العلاج پوستی، بیماری‌های ژنتیک و مادرزادی و... تحت پوشش این صندوق هستند که مجموعاً ۱۰۷ بیماری را شامل می‌شود.وی، ابراز کرد: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در این مرحله شامل ویزیت، دارو، آزمایشات، تصویربرداری، خدمات توانبخشی و خدمات پارکلینیک است و خدمات خوبی برای بیماران در این صندوق گنجانده شده است .

  • پرداخت خسارت تا ۵۰ میلیون تومان در سال به بیمار
    معاون اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، گفت: افرادی که دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند می‌توانند مستندات هزینه‌های بستری و سرپایی که شامل دارو، آزمایشات، ویزیت و... است را به بیمه سلامت ارائه دهند و پس از تایید اسناد در کمیته استانی به ازای هر نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال خسارتی تحت عنوان خارج از ضوابط به آن‌ها پرداخت می‌شود تا مبالغ پرداختی از جیب بیماران کاهش یابد.قویدل با تاکید بر اینکه مزایای این صندوق مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی است، عنوان کرد: بیمه گرهای پایه و تکمیلی مجاز به کاهش تعهدات خود نمی‌باشند و باید بصورت تمام و کمال به تعهدات خود پایبند باشند.


مزایای این صندوق مختص بیمه سلامت نیست‌
وی، ابراز داشت: خدمات این صندوق شامل همه بیمه‌های پایه اعم از تامین اجتماعی، نيروهاي مسلح و بیمه سلامت و... است و مختص به بیمه سلامت نیست‌ و برخی از مردم به اشتباه اینگونه تصور می‌کنند.

معاون اداره کل بیمه سلامت هرمزگان در پایان، داشتن بیمه پایه را شرط بهره‌مندی از خدمات این صندوق عنوان کرد و گفت: هر کسی که بیمه پایه دارد می‌توانند از خدمات ارزشمند این صندوق استفاده کند .

انتهای پیام//

برچسب ها: بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار