تابتاک هرمزگان// معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: هفته فرهنگی هرمزگان به صورت فراگیر و متنوع از 17 تا 22 بهمن برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 29 January 2023
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// احسان کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته فرهنگی استان با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان، با اشاره به اهمیت برگزاری این هفته عنوان کرد؛ هفته فرهنگی فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، صنایع دستی، عکس، فیلم، موسیقی و… استان است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات بومی محلی، برگزاری مسابقات پیاده روی خانوادگی، مسابقات دوچرخه سواری، جشنواره صنایع دستی، لباس‌های سنتی و سوغات اقوام ایرانی، جشنواره موسیقی، تجلیل از مفاخر و خانواده‌های معظم شهدا، اجرای نمایش آئینی از جمله برنامه‌های مهم دیگری است که همزمان با برگزاری هفته فرهنگی در هرمزگان دنبال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص خاطرنشان، کرد: معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، موسیقی، هنر، صنایع دستی، معرفی آداب و رسوم سنتی اقوام مختلف ساکن در استان از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

دکتر کامرانی، تصریح کرد: شهرستان‌های هرمزگان نیز دارای پتانسیل‌های فرهنگی بسیاری هستند که در هفته فرهنگی استان این ظرفیت‌های در سطح استانی و ملی معرفی خواهند شد.

وی افزود: معرفی خلیج فارس و صیانت از نام آن از دیگر اهداف برگزاری هفته فرهنگی استان با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور تحت عنوان جشنواره طلایه داران خلیج فارس است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شور و نشاط در جامعه، اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح استان، تقویت سرمایه اجتماعی و هویت بخشی اهداف مهم دیگری است که ضروری است همزمان با برگزاری این هفته در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی استان با بهره گیری از ابتکارات جدید، نوآوری و متناسب با تحولات گسترده فرهنگی و اجتماعی جهان و کشور دنبال شود.

کامرانی تصریح کرد: هفته فرهنگی هرمزگان که یک پتانسیل مهمی است امسال از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۲ بهمن برگزار می شود و ضروری است با اطلاع رسانی مناسب نسبت به برگزاری آن اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تاکید مشارکت پر رنگ دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی در برگزاری هفته فرهنگی استان، گفت: با توجه به اینکه هفته فرهنگی به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در دستور کار مدیریت عالی استان قرار گرفته است و استاندار استان تاکید ویژه ای در برگزاری پربار آن دارند کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بنگاه‌های اقتصادی با بسیج امکانات نسبت برگزاری هرچه پرشور هفته مذکور با هماهنگی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برنامه شاخص فرهنگی خود را در چارچوب تقویم هفته فرهنگی استان برنامه ریزی و اجرا کنند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار