نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به افزایش قیمت خودرو در پی عرضه آن در بورس گفت: در صورتی که مایل به بهبود یافتن وضعیت بازار خودرو هستیم باید تولیدکنندگان داخلی افزایش تولید داشته و خودروهایی با تعرفه مناسب وارد شوند.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 31 January 2023

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس باعث می شود پولی که به جیب دلالان وارد می شد عملا به سمت خزانه دولت برود.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس قیمت آن را کاهش نمی دهد، افزود: چون عرضه و تقاضا نابرابر است عرضه خودرو در بورس منجر به افزایش قیمت آن هم می شود بخشی از افزایش کنونی قیمت خودرو هم به دلیل عرضه آن در بورس بوده است.

وی با اشاره به کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو گفت: اگر چه دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شده اما مشکل خودرو حل نشده است اگر سقف قیمتی در بورس قرار داده شود اقدام مناسب تری است اگر چه نابرابری عرضه و تقاضا همچنان مشکل ساز است.

وی یادآور شد: یک بخشی از فروش خودرو باید سمت قرعه کشی برود یک بخشی هم باید توسط دولت در بورس عرضه شود، هر چند مشکل خودرو با این روش حل نمی شود آنچه که می تواند مشکل خودرو را به جد حل کند واردات خودرویی است که نابرابری عرضه و تقاضا را مرتفع کند.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی ادامه داد:
خودرویی باید وارد شود که بتواند با خودروهای داخلی از نظر قیمت و کیفیت رقابت کند یعنی میانگین قیمت ٱن حدود 5 الی 6 هزار دلار باشد که حاصل رقابت آن با خودروهای داخلی تولید خودروهای با کیفیت تر خواهد بود.

حسینی کیا تاکید کرد: خودروهایی که اکنون در حال وارد شدن به کشور است قیمتی بیش از 10 هزار دلار دارد که نمی تواند روی قیمت خودرو سایه بیندازد.

به گفته وی برای بهبود یافتن وضعیت بازار خودرو نیازمند این هستیم خودروسازان تولید شان را افزایش دهند و واردات هم با تعرفه مناسب صورت گیرد. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار