مدیرکل هواشناسی استان سمنان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: افزایش ابر، بارش برف و باران و همچنین وزش باد در استان روی خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 31 January 2023

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و به مرور اغلب نقاط استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، بیان کرد: در بدو ورود این سامانه هشدار نارنجی هواشناسی در استان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف و همچنین وزش باد و مه آلودگی مهمترین آثار ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان است که تا پایان هفته باقی خواهد ماند، بیان کرد: روز گذشته و بامداد امروز شاهد بارش در مهدی شهر و شهمیرزاد بودیم و به خصوص در ارتفاعات شمالی استان شاهد افزایش ابر، مه آلودگی و بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه پیش بینی ما بارش برف و باران در تمام نقاط استان از روز سه شنبه است، گفت: از امروز سامانه به مرور از سمت غرب به شرق استان حرکت خواهد کرد و شمال و ارتفاعات استان را به خصوص با بارش برف تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مصطفوی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه بارش باران و برف و مه آلودگی در قسمت‌های شرقی و مرکزی استان سمنان را خواهیم داشت، افزود: به خصوص در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود لذا از مردم درخواست می‌شود در صورت عدم ضرورت از محورهای کوهستانی استان تردد نکنند و یا لوازم مورد نیاز فصل سرما را همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هوای استان سمنان سردتر می‌شود، بیان کرد: در نواحی سردسیر استان سمنان بارش‌ها به صورت برف است و انتظار وقوع کولاک را نیز داریم همچنین مه آلودگی و کاهش دید و لغزندگی جاده‌ای، اختلاف در تردد به ویژه در گردنه‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیرها در زمره آثار فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پایان چهارشنبه خبر داد و گفت: بارش برف و مه آلودگی تا پایان روز چهارشنبه در استان سمنان ادامه خواهد داشت همچنین امکان اختلال در تردد خودروها به دلیل لغزندگی معابر نیز هشداری است که تا پایان روز چهارشنبه برقرار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار