مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: تعداد مراکز فرهنگی و هنری زیر نظر این کانون در چهار دهه اخیر هفت برابر افزایش یافته و خدمات در روستاها گسترده تر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 31 January 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها سه مرکز فرهنگی و هنری در استان دایر بود، اکنون ۲۰ مرکز در هشت شهرستان استان راه اندازی و دایر شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در زمینه زیرساخت های ویژه کودکان و نوجوانان در استان افزود: اکنون سه پروژه عمرانی شامل ساخت مرکز فرهنگی و هنری در شهرهای جاجرم، آشخانه و غلامان در دست اجرا است که به طور میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی: ادامه داد: برای تکمیل هر کدام از این پروژه ها ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار مراکز جاجرم و آشخانه تا شهریورماه سال آتی به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هر مرکز در استان به طور میانگین ۴۰۰ نفر عضو دارد و در مجموع بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر کودک و نوجوان عضو این مراکز هستند.

آقا بیگی افزود: در نظام اسلامی، توجه به توسعه و ایجاد مراکز تخصصی ویژه کودکان افزایش یافت و بر این اساس این زیرساخت ها در استان خراسان شمالی گسترش یافت.

وی تصریح کرد: ایجاد مرکز نجوم ویژه کودکان و نوجوانان، افتتاح مرکز آفرینش هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلاتو تخصصی تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان از جمله این زیرساخت ها و پروژه های عمرانی در استان است که به برکت نظام اسلامی اجرا شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ساخت سینما و خانه بازی کودک از دیگر پروژه های ناتمام در استان است که ساختمان و تجهیزات آن تکمیل شده است و تامین برخی تجهیزات فنی باقی مانده و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

آقا بیگی، ایجاد کتابخانه سیار و خدمات به کودکان در مناطق روستایی را از دیگر خدمات نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: اکنون ۱۰ کتابخانه سیار در استان راه اندازی شده است که هر کتابخانه در ۱۴ روستا خدمات رسانی دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بیش از ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب دارند گفت: در ۹ ماهه امسال کودکان و نوجوانان استان حدود ۴۰ هزار جلد کتاب به امانت بردند.

۱۵۰ ویژه برنامه کانون در دهه فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه گفت: مراکز این نهاد فرهنگی استان همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال میزبان ۱۵۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی است.

وی اظهار کرد: برگزاری "پویش جوانه‌ها" در پنج بخش مختلف هنری از مهمترین برنامه هایی است که در این ایام توسط کانون پرورش فکری کودکان برگزار می شود.

آقا بیگی افزود: بخش‌های این پویش شامل ساخت و رنگ آمیزی کاردستی‌های نیمه آماده در قالب ماکت های ساده کاغذی از آثار تاریخی و فرهنگی، مکان و ابنیه استان، ساخت عروسک‌های انگشتی، دستکشی و نخی، نقاشی با موضوع ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ساخت بادبادک های رنگی با استفاده از روزنامه و کاغذهای ساده و رنگی و ساخت تراکت‌های خلاق با مقوا و کارتن است.

وی با بیان اینکه تحویل آثار این پویش تا ۲۲ بهمن به ایستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی است بیان کرد: نمایشگاهی با این آثار دایر خواهد شد و به تمامی کودکان و نوجوانانی که در این پویش شرکت کنند در روز ۲۲ بهمن ماه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی برگزاری ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، اجرای سرود و قصه گویی در برنامه‌های محوری استان، گلباران مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با همراهی کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات و کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و ورزشی، روایت قصه های کوتاه انقلاب به نقل از بزرگترها (با محوریت تفاوت زندگی قبل و بعد انقلاب) و برگزاری نمایشگاه های کتاب در مراکز کانون با موضوع انقلاب را از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری در دهه مبارک فجر عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار