رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رصد هوشمند نانوایی های سطح استان از طریق شبکه هوشمند خبر داد و گفت: بهبود کیفیت نان استان را در جلسات مختلف مرحله به مرحله بررسی و بهبود می بخشیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 01 February 2023
علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص کمیت و کیفیت نان در سطح استان اظهار کرد: در زمینه کیفیت نان جلسه کیفی سازی نان برگزار می شود و از قبل کارهای خوبی انجام شده همچنین سند نان از طریق دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و در کارگروه پایش گندم، آرد و نان مقرر شد اعضا برنامه خود را مجددا ارائه دهند. 
 
وی افزود: بر همین اساس به روزرسانی مجددا انجام شود و با کمک فنی حرفه ای، دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اداره کل غله بازنگری انجام و بر روی کیفیت نان کار می کنیم. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله سوم طرح اجرای ساماندهی نان کشور در حال اجراست، تصریح کرد: با تکمیل این طرح مشکلات نان در سطح کشور از جمله استان کرمانشاه مرتفع می شود، در حال حاضر بین آردی که به نانوایی ها اختصاص می یابد با ٱرد صنف و صنعت و سایر مصارف مثل قنادی هایی که از آرد استفاده می کنند اختلاف قیمت وجود دارد و این موارد سبب می شود که ما شدت کنترل هایمان را افزایش دهیم اگر چه در صورتی که این طرح به مرحله نهایی برسد و یارانه نان در اختیار مردم قرار گیرد این مشکلات مرتفع می شود. 
 
وی ادامه داد: اما برای موضوع کیفیت نان جلسه ای را مدیریت می کنیم که به صورت تکمیلی و مرحله به مرحله روی کیفیت نان کار کنیم تا کیفیت آن بهبود یابد البته بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر نان کرمانشاه نان سالمی است و کیفیت آن بر اساس نظر استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی تایید شده و هیچ نانوایی حق ندارد جز آن مواردی که اداره کل استاندارد و دانشگاه تعیین کرده هیچگونه افزودنی غیر بهداشتی به نان بیفزاید، این موارد از طریق گشت های مشترک شدیدا تحت نظارت و کنترل است در صورت مواجه با هرگونه تخلف با خاطیان برخورد قضایی از طریق تعزیرات صورت می گیرد. 
 
وی گفت: در حوزه کمیت نان هم سرانه در استان سرانه مناسبی نسبت به کشور است و سهمیه اختصاص آرد با نان اکنون مناسب اما نیازمند مدیریت است که از طریق کارگروه های پایش گندم، آرد و نان در سطح شهرستان ها و در راس این ها پایش آرد و نان با ریاست معاون استاندار و دبیری جهاد کشاورزی در حال کنترل است. 
 
به گفته چاله چاله نانوایی ها به شکل مستمر مورد پایش قرار می گیرند و به شکل هوشمند شبکه ای طراحی شده که با مشارکت بانک سپه بسیاری از فاکتورهایی که تخلف تلقی می شود شناسایی و با واحدهای خیاری خاطی برخورد می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار