تابناک هرمزگان// مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد G12 شماره 2 گازی این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات اساسی و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 01 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// "داریوش محمودی" عنوان کرد: این واحد که طبق برنامه زمان‌بندی شده و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران، به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژِی از مدار خارج شده بود، پس از اتمام تعمیرات اساسی مجددا" به مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس هدف تعمیرات اساسی واحد شماره 2 گازی را رفع موانع تولید، در جهت بالابردن راندمان و افزایش تولید عنوان کرد و افزود: در این برنامه عملیاتی، 17 مرحله( پره‌های متحرک کمپرسور و پره‌های ثابت آن)، پره متحرک مرحله اول و دوم توربین، پره‌های ثابت مرحله اول و دوم توربین، دیزل راه‌انداز، یاتاقان‌های گیربکس اصلی و فرعی تعویض شد.

محمودی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز، بازسازی یاتاقان کمپرسور، توربین و ژنراتور، تعویض اسلیپ رینگ روتور ژنراتور، انجام تست‌های الکتریکال بر روی روتور و استاتور ژنراتور و روی رله‌های ژنراتور و ترانس اصلی انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تعویض بوشینگ‌های فشار قوی ترانس اصلی، کالیبره‌کردن تمامی کارت‌های اسپیدترونیک، تعویض( روغن توربین،فیلتر هوای ژنراتور کمپرسور، فیلترهای روغن،هوا و سوخت)، تعویض رادیاتورهای آب‌خنک‌کن واحد و تمام قطعات اتاق احتراق توربین و بازدید از نقاط داغ و بازبینی تجهیزات دوار را از دیگر اقدامات مهم در این تعمیرات برشمرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار