تابناک هرمزگان// دعوت از دکتر سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو به نمایندگی از این مجموعه به عنوان کارآفرین و تولیدکننده برتر و حضور در جمع کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها در دیدار با مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی)
کد خبر: ۱۰۹۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 02 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// روز دوشنبه مورخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ به مناسبت شعار امسال که سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، دکتر سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو به همراه جمعی از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، در محل حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر فرزانه انقلاب دیدار کردند.

با امعان به موضوع و ماهیت این دیدار لازم به ذکر است مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از معدود مجتمع هایی است که با توجه به زیرساخت مناسب و حوزه فعالیت گسترده، ظرفیت بالایی در تحقق هر سه محور شعار سال را دارد.

 ایشان آینده روشن کشور را نیازمند رشد سریع و مستمر اقتصادی خواندند و با اشاره به اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در برنامه هفتم توسعه، به تبیین دلایل و الزامات رشد اقتصادی پرداخته و تأکید کردند: حل مشکلات محسوس معیشتی و دشواری‌های زندگی خانوارها، رشد اقتصادی را کاملاً ضروری کرده است.

مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی)، با ابراز خرسندی از روحیه، نگاه امیدوارانه و فعالیت‌های ملموس فعالان عرصه تولید و کارآفرینی گفتند: همانگونه که بارها گفته شده، استعداد و ظرفیت رشد کشور با توجه به منابع خدادادی، موقعیت جغرافیایی و بین‌المللی و سیاسی و بخصوص نیروی انسانی، بسیار بالا و در عرصه‌هایی استثنایی است و به همین علت، آینده ملت و دورنمای پیشرفت ایران بسیار روشن‌تر از پیش‌بینی‌های کنونی است.

رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به برخی توقعات تولیدگران از ایشان افزودند: البته روش بنده ورود به مسائل اجرایی نیست اما راه را نشان می‌دهم و با اصرار و تأکید، آنها را دنبال می‌کنم.

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان در دیدار با تولیدگران، کارآفرینان و فعالان عرصه های دانش بنیان به تبیین حرف اصلی و مهم خود یعنی ضرورت رشد اقتصادی سریع و مستمر پرداختند و در تبیین چرایی نیاز به رشد سریع و مستمر اقتصادی، همه مسئولان دولتی و حاکمیتی، تولیدگران و فعالان اقتصادی را به تمرکز و دقت در ۴ دلیل عمده فراخواندند.

دلیل اول، مشکلات محسوس معیشتی مردم و دشواری های موجود در رفاه خانوارها بود.
ضرورت ارتقاء جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان و ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها فارغ‌التحصیل دو دلیل دیگری بود که رهبر انقلاب در این زمینه بیان کردند.
ایشان فرمودند: وجود جوانِ متخصصِ تحصیل‌کرده افتخار است اما بیکاری او باعث سرافکندگی است، جوان کارآمد تحصیلکرده از کشور، شغل و امکان پیشرفت علمی می‌خواهد، و طبعاً ایجاد شغل برای این مجموعه عظیمِ متخصص و توانمندِ جوان، رشد سریع و مستمر اقتصادی می‌طلبد.

شایان ذکر است مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، بزرگترین زیرساخت صنعت دریایی کشور و یکی از مجموعه های صنعتی مهم کشور است که پتانسیل بسیار بالایی در ایجاد اشتغال داشته و درصورت وجود سفارش ساخت و حمایت های لازم میتواند بین 1500 تا 2000 شغل بطور مستقیم و بالای 5000 شغل به صورت غیر مستقیم به ازای هر یک سفارش ساخت شناور متوسط ایجاد کند.

دلیل چهارم رهبر انقلاب در تبیین ضرورت رشد اقتصادی، وضع مبهم جمعیت کشور از لحاظ جوانی در آینده‌ای نه چندان دور بود.


بخش بعدی سخنان رهبر انقلاب به بیان الزامات و لوازم تحقق رشد اقتصادی اختصاص داشت. الزاماتی که بخشی از آنها به مسئولان، برخی به فعالان اقتصادی و بخشی هم به مردم مربوط می‌شود.
مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی)، در این زمینه «افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید» و «ارتقاء بهره وری» را دو رکن مهم و الزام اساسی رشد اقتصادی خواندند.

وجود چشم انداز راهبردی و برنامه بلند مدت در دستگاههای اجرایی و حکومتی الزام دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.
حمایت دستگاههای اجرایی از بخش خصوصی ضرورت دیگری بود که ایشان به مسئولان حاکمیتی گوشزد کردند.
ارتقاء دانش و فناوری دیگر الزام مهم رشد اقتصادی بود که رهبر انقلاب به آن پرداختند و توجه دانشگاهها و مراکز علمی- پژوهشی را به آن جلب کردند.

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در خصوص جهاد تببین و توصیه های ریاست محترم جمهوری، نسبت به آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با دستاوردها و پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، ایزوایکو به عنوان پیشگام این مسیر، وظیفه خود دانست تا در جهت پرورش تفکر انقلابی و بصیرت افزایی ، میزبانی اردوهای راهیان پیشرفت را پذیرفته و در این مسئولیت اجتماعی همراه و پشتیبان آموزش و پرورش و دانشگاههای کشور باشد.
علاج راه دراز و پر پیچ و خم فرآیندهای اداری نکته دیگری بود که مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) به آن اشاره کردند.

ایشان مداخلات سلیقه‌ای نهادهای نظارتی و غیر نظارتی را از دیگر موانع بهبود محیط کسب و کار دانستند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان بیاناتشان فرمودند: مسئولان دولتی با همه وجود در حال کار و تلاش بسیار خوب هستند البته باید جهت‌گیری‌ها و اقدامات را به‌گونه‌ای مراقبت کنند که نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار