تابناک هرمزگان// شاعران شرکت کننده در جشنواره شعر فجر در بخش ویژه خلیج فارس با حضور در جزیره بوموسی، آغازگر برنامه های باشکوه دهه فجر امسال در استان هرمزگان بودند.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 02 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// شاعران هفدمین جشنواره شعر فجر امسال در بخش ویژه‌ خلیج فارس در جزیره بوموسی جنوبی ترین نقطه ایران گردهم آمدند تا روایت‌گر شکوه انقلاب اسلامی و سراینده هویت ایرانی خلیج فارس باشند.

مهمانان خارجی و داخلی دعوت شده به جشنواره بین المللی شعر فجر از کشورهای سوریه، تاجیکستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، هند، ازبکستان و افغانستان و نیز برخی شاعران ایرانی در این جشنواره در بخش ویژه خلیج فارس به بیان هویت ایرانی خلیج فارس و نیز نقش اندیشه انقلاب اسلامی در هویت بخشی به ملت‌های مختلف پرداختند.

حسن بعیتی(سوریه)، عسگر حکیم اف، مرحمت عالم اوا، شاه منصور و شاه میرزا (تاجیکستان)، سیدسکندر حسینی، محمدکاظم کاظمی (افغانستان)، زامیق محموداف (جمهوری آذربایجان)، سید نقی عباس کیفی (هند)، جعفر محمد (ازبکستان)، احمد شهریار، سید احمد حسین حسینی و علی کمیل قزلباش (پاکستان) و نیز حمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مدعوین این دوره از جشنواره بودند که شب گذشته در بوموسی برگزار شد.

همچنین یعقوب سهوزاده و عبدالحمید انصاری نسب نیز دو شاعر هرمزگانی در این جشنواره حضور دارند.

سنگ‌اندازی‌های دشمنان نشانگر به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است

اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حرکتی در امتداد ۱۲۴ هزار پیامبر و در ختم آن رسول اکرم(ص) و ۱۲ اولیای اسلام بود و به این نهضت ختم شد و برای جمع شدن در کنار هم و به پاس زنده نگه داشتن زبان فارسی، افراد زیادی زحمت کشیدند تا بتوانیم میزبان خوبی برای شما عزیزان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی و احکام اسلامی بنا شده و امروز انقلاب از سن ۴۰ سالگی و بلوغ عقلی گذشته است و به یک جوان برنای تأثیرگذار و مؤثر در عالم تبدیل شده است. سنگ‌اندازی‌های دشمنان نیز نشان می‌دهد انقلاب ما به ثمر رسیده است.

جهانگیری بیان کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی این است که برادران ما از کشورهای مختلف در این سالن به نام جشنواره شعر خلیج‌فارس جمع شده‌اند و هم‌زمان با ایام پیروزی انقلاب به اجرای برنامه پرداخته‌ایم و این پیروزی را جشن گرفته‌ایم.

شاعر افغانستانی: جشنواره شعر فجر یک رویداد کلان ادبی است

سید سکندر حسینی بامداد می‌گوید: جشنواره شعر فجر رویداد کلان ادبی در جغرافیای زبان فارسی است و هفده سالگی این رویداد بخصوص در سال‌های اخیر رونق خوبی گرفته است و بین المللی شدن این جشنواره توانسته بر عمق آن نیز بیافزاید.

زبان فارسی عامل پیوند ملت های فارسی زبان با همدیگر است

علی رمضانی مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفدهمین رویداد بین المللی شعر فجر در ابتدای سخنان خود با درخواست از حضار برای تشویق از شاعران حاضر در برنامه و تشکر از مهمان نوازی و خونگرمی هرمزگانی ها و مردم خوب جنوب کشور و به ویژه ابوموسی بیان نمود: برگزاری این جشنواره در این جزیره با حضور مهمانان بین المللی ادعایی بر خلیج فارس بودن این آب و خاک می باشد و زبان فارسی عامل پیوند ملیت ها با همدیگر است که با زبان شعر با هم به گفتگو نشسته اند.

وی اظهار کرد: چنانچه شاعران حاضر  و بین المللی شعری در وصف این رویداد و خلیج فارس بسرایند مدیران استانی به دیده منت می نهند و هدایایی به قدردانی از آنها اهدا خواهند نمود.

رمضانی به برگزاری مطلوب جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری هفدهمین جشنواره شعر فجر در ابوموسی که با حضور مردم و مسئولان سخت کوش و پرتلاش در حال برگزاری است نشانه وفاداری مردمان این سرزمین نسبت به آب و خاک ایران است و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم کتاب خانه های کانون ها  را در این شهرستان جهت استفاده مردم جزیره تجهیز و کمبودهای آن را رفع کنیم.

احمد شهریار شاعر پاکستانی: تو تا ابد تنها خلیج فارس خواهی ماند

احمد شهریار شاعر مطرح پاکستانی که مجری گری بخشی از برنامه را بر عهده داشت، در خوانش شعری درباره خلیج فارس با مضمون تو تا ابد تنها خلیج فارس خواهی ماند... شکوه خاصی به برنامه بخشید.

هفدمین جشنواره شعر فجر علاوه بر شیراز در جزیره بوموسی نیز برگزار شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: جشنواره فجر ، بوموسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار